۱۷هزار جانباز و خانواده شهدای خراسان شمالی در دهه فجر تجلیل شدند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه فجر و همچنین به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و الگوسازی و معرفی ایثارگری آنان در تاریخ این سرزمین ۱۷ هزار جانباز، مادران و همسران شهدای استان تجلیل شدند.

سیدعابس حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آیین ها در شهرستان های فاروج، گرمه و شیروان با دعوت از خانواده‌های جانبازان و مادران و همسران شهدا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی انجام شد اما تجلیل در دیگر شهرستانها به صورت حضوری در منزل این عزیزان بود.

وی افزود: باید فرهنگ ایثارگری در جامعه با برگزاری آیین های مختلف تقویت و به مردم شناسانده شود و نسل های آینده با این فرهنگ تعالی بخش آشنا شوند.

وی گفت: همچنین برنامه کوهنوردی در ارتفاعات قله روستای مشهد طراقی علیای شهرستان شیروان انجام شد و ۶۰ نفر از جانبازان و ایثارگران استان شرکت و به این ارتفاعات صعود کردند.

وی در ادامه گفت: ۱۰ تئاتر خیابانی ویژه ایثار و شهادت برای نخستین بار در سطح استان برگزار شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید و ۶ هزار جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده است و در دوران دفاع مقدس ۳۵ هزار رزمنده در جبهه ها داشته است.

۱۲ تا ۲۲ بهمن ایام الله در تقویم جمهوری اسلامی ایران دهه فجر نام گرفته است.

تاریخ نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به نقطه عطف خود رسید و سرانجام مبارزات مردم مسلمان به بار نشست و پادشاهی ۲ هزار و ۵۰۰ ساله و ظلم و استبداد بیش از ۵۰ ساله رژیم پهلوی در ایران، ریشه کن و به خواست الهی حکومت جمهوری اسلامی تأسیس شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha