یکهزار و ۶۰۰ قطعه زمین برای ایثارگران خراسان شمالی تامین شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۶۰۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن ایثارگران این استان در فاز نخست جانمایی و تامین شد.

 به گزارش ایرنا سیدعابس حسینی، روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در ۱۰ سال گذشته امتیازی برای اختصاص زمین به جامعه ایثارگر داده نشده بود که خوشبختانه در سال جاری محقق شد.

وی با بیان اینکه تامین مسکن در سه نقطه بجنورد و تمامی شهرستان‌های استان انجام شده است، افزود: وام یک میلیارد ریالی ساخت مسکن نیز با کارمزد چهار درصد به ایثارگران پرداخت می شود.

وی افزود: در فاز دوم این طرح نیز  برای خانه‌دار کردن چهار هزار ایثارگر برنامه ریزی لازم انجام شده است.

حسینی با اشاره به مشکلات بیمه دی در خدمات رسانی به جامعه ایثارگران، افزود: با اقدامات صورت گرفته، همه مشکلات این بیمه از جمله مشکل کمبود اعتبار برطرف شده است و سال گذشته نیز بدهی انباشته آن تسویه شد.

وی در ادامه نشست افزود: در طرح ملی مسکن نیز برای ۲۰۰ خانواده شهید ساخت خانه برنامه ریزی شده است که عملیات اجرایی آن در بلوک ایثارگران بزودی آغاز می شود.

۷۳ درصد از گلزار شهدا خراسان شمالی ساماندهی شد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: تاکنون ۷۳ درصد از  ۳۷۵ گلزار شهدای استان ساماندهی شده است.

وی همچنین گفت: از ۲ هزارو ۶۷۹ مزار شهید استان ۲ هزار و ۱۷۵ مورد آن ساماندهی شده که در شهرستان های مختلف ۴۲ تا ۱۰۰ درصد است.
وی با اشاره به کم بودن بودجه های دولتی اختصاص داده شده برای ساماندهی گلزار شهدا افزود: اگر منتظر اعتبارات دولتی باشیم تکمیل گلزار شهدا تا ۱۵ سال آینده ادامه خواهد داشت.

حسینی افزود: در همین رابطه کمک‌های قابل توجه‌ای از طرف نیکوکاران شده است و اگر این روند ادامه پیدا کند در بررسی های انجام شده و در بازده زمانی سه ساله تمامی گلزارهای شهدا بازسازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه گلزار شهدا پس از ساماندهی برای حفظ و نگهداری به شهرداری و دهیاری های استان واگذار می شود اظهار داشت: همچنین آب و برق گلزار شهدا و راه های که به این مکان منتهی می شود نیز بر عهده اداره  راه و شهرسازی است.

بیش از ۲ هزار بسته اقلام بهداشتی بین ایثارگران خراسان شمالی توزیع شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: ۲هزار و ۶۰۰ بسته اقلام بهداشتی به ارزش یک میلیارد ریال بین جامعه ایثارگران با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا توزیع شد.

وی افزود: بسته های بهداشتی بین تمامی جانبازان بالای ۵۰ درصد و عزیزان شیمیایی شدید و متوسط و دیگر گروه‌های پر خطر برای مقابله با کرونا توزیع شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه نسبت به رعایت نشدن سهمیه ۲۵ درصدی استخدام ایثارگران در سازمان های دولتی و صنایع بخش خصوصی اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال ایثارگران منتظر اعلام دستگاه ها نمی مانیم و با مراجعه مستقیم به دستگاه ها دولتی، مراکز تولیدی و صنعتی استان سهمیه ایثارگران را مطالبه می کنیم.

حسینی در ادامه افزود: در تفاهم نامه‌ای که بین کارخانه آلومینای جاجرم، بنیادبرکت انعقاد شد ۴۰ نفر از ایثارگران در کارخانه آلومینای جاجرم و ۵۰ نفر در بنیاد برکت به کار گرفته شدند.

وی افزود: همچنین در سال گذشته این اداره کل حدود ۲۰ میلیارد ریال به مراکز آموزشی بدهکار بود که این بدهی تسویه شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی، سرکشی از خانواده های شهدا و ایثار گران، تجلیل از خانواده شهدای اهل سنت استان، تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم ، سرکشی از جانبازان ۷۰ درصد را از اقدامات این اداره کل همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی عنوان کرد.

خراسان شمالی ۲ هزار و ۷۷۵ شهید، ۶ هزار جانباز دارد و ۳۵ هزار رزمنده در جبهه ها داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha