نزدیک به یک پنجم سرمایه خارجی استان‌ها به تهران وارد شده‌است

تهران- ایرنا- معاون اقتصادی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: از سال ۱۳۷۲ که آمار سرمایه‌گذاری خارجی کشور به ثبت رسید تا پایان دی ماه سال جاری در مجموع نزدیک به یک پنجم جذب سرمایه خارجی در استان‌ها مربوط به استان تهران است.

واقف بهروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمار رسمی سرمایه گذاری خارجی که بعد از انقلاب اسلامی منتشر شده مربوط به سال ۱۳۷۲ به بعد است.

وی با بیان اینکه پیش از آن سرمایه خارجی ناچیزی وارد کشور شده بود، یادآورشد: از سال ۱۳۷۲ به بعد استان تهران جزو استان های برتر در جذب و ورود سرمایه خارجی بوده است.

بهروزی اظهارداشت: از همان زمان تا پایان دی ماه سال جاری در مجموع استان تهران حدود یک پنجم سرمایه خارجی وارد شده به کل استانها را به خود اختصاص داده است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: بیش از ۱۲ درصد مجموع سرمایه گذاری خارجی مصوب کشور، و ۱۶ درصد مجموع تعداد طرح های مصوب مربوط به این استان است.

بهروزی تعداد کل پروژه های مصوب سرمایه گذاری خارجی تاکنون را بیش از ۱۹۰ طرح اعلام کرد و ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ مبلغ ۲۸۰ میلیون دلار، در سال ۱۳۹۸ مبلغ ۲۴۲ میلیون دلار و در سال جاری تا پایان دی ماه ۹۵۳ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب برای استان تهران به ثبت رسیده است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: پروژه های سرمایه گذاری خارجی فرآیندی دارد و بر اساس مجوزهایی که صادر می شود، سرمایه گذاران معمولا ۶ ماه تا یک سال زمان نیاز دارند، بخشی از سرمایه خود را وارد کشور کنند.

وی تاکید کرد: علت اصلی بالا بودن رقم مصوب سرمایه گذاری خارجی برای سال جاری، برخی از پروژه های مصوب با حجم قابل توجه سرمایه گذاری پیش بینی شده است که می تواند زمینه تحقق ارقام بالای سرمایه گذاری خارجی استان در آینده را فراهم کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha