۲۰ ساختمان اورژانس در استان همدان استیجاری و فرسوده است

همدان- ایرنا- رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۲۰ مرکز فوریت های پزشکی این استان در ساختمان های استیجاری و یا فرسوده مستقر هستند که بهبود روند فعالیت های این مراکز نیازمند بازسازی و یا احداث ساختمان جدید است.

دکتر «حبیب معصومی» روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه مرکز فوریت های پزشکی(اورژانس) استان همدان در مجموع دارای ۶۶ پایگاه فعال است که از این تعداد ۲۰ پایگاه در ساختمانهای فرسوده و یا استیجاری مستقر شده اند، اظهار داشت: همچنین یکی از پایگاه های اورژانس شهرستان نهاوند در کانکس مستقر و فعال شده است.

وی با اشاره به طرح احداث هشت ساختمان جدید اورژانس در سطح استان همدان؛ اظهار داشت: برای احداث هر یک از ساختمان ها با ۵۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده و براساس برنامه زمان بندی شده تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری میرسند.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: این هشت ساختمان اورژانس شامل مرکز فارسبان و پایگاه سه شهری نهاوند، ۲ پایگاه در شهرستان فامنین، یک پایگاه در کبودرآهنگ، ۲ پایگاه در ملایر و یک پایگاه نیز در رزن است.

معصومی افزود: درهمین ارتباط در ایام دهه فجر امسال ۲ ساختمان جدید اورژانس استان شامل پایگاه شهری شهرک مدنی همدان و ساختمان شماره چهار شهر ملایر به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت: برای  احداث و بهره بردای از ساختمان جدید اورژانس در شهرک مدنی ۶۰۰ میلیون تومان و پایگاه شماره چهار شهرستان ملایر نیز ۱۰۰ میلیون تومان برای تجهیز و نوسازی هزینه شده است.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه بالگرد (اورژانس هوایی) در ۶۶ پایگاه شهری و جاده ای این استان آماده خدمات رسانی در مواقع ضروری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha