تالار مرکزی ارومیه اسفند امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مهاباد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: تالار و مجتمع فرهنگی مرکزی ارومیه به عنوان یکی از طرح های فاخر استان آماده افتتاح شده و اسفند امسال به طور رسمی به بهره برداری خواهد رسید.

حجت الاسلام ناصر خدایاری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تالار مرکزی ارومیه مقرر شده بود در سفر هفته گذشته "محمدباقر نوبخت"، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به بهره برداری برسد اما به دلیل داشتن نواقصی افتتاح نشده و به ماه آینده موکول شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۷۰ میلیارد ریال برای عملیات احداث این تالار هزینه شده، اضافه کرد: ۲۵۰ میلیارد ریال دیگر برای تکمیل نهایی آن اعتبار مورد نیاز است که صرف سیستم های صوتی و تجهیزات مورد نیاز آن خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: با برنامه ریزی انجام شده، آیین افتتاح این تالار با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندار آذربایجان‌غربی و جمعی از مسوولان برگزار خواهد شد.

وی این تالار را سرمایه‌ای بزرگ برای جامعه فرهنگی و هنری آذربایجان‌غربی دانست و گفت: بهره برداری از این تالار می‌تواند این استان را مرکز توجه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در منطقه، حتی کشورهای همجوار قرار دهد.

حجت الاسلام خدایاری اظهار داشت: تالار مرکزی ارومیه دارای سالنی به گنجایش هزار و ۲۰۰ نفر، سالن هنرهای نمایشی "وی پی آی"، سالن موسیقی ۴۵۰ نفری و محیط روباز برای اجرای نمایش به ظرفیت ۳۰۰ نفر است.

وی افزود: توجه دولت به پروژه‌های فاخر فرهنگی به اندازه‌ای است که مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبارات مانع اختصاص بودجه به این طرح نشده است.

تالار مرکزی ارومیه جزو هشت تالار بزرگ کشور محسوب می‌شود و در ۱۲ هزار متر مربع زمین و با ۱۸ هزار مترمربع زیربنا در سال ۱۳۸۶ کلنگ‌زنی شده است.

این تالار دارای ۲ سالن برای نمایش و موسیقی، بخش پلاتو و سالن بلک باکس، نگارخانه، پارکینگ و بخش‌های مختلف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha