۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84223510
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زیپ‌لاین بجنورد آماده بهره‌برداری شد 

۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۳۰
کد خبر: 84223510
زیپ‌لاین بجنورد آماده بهره‌برداری شد 

بجنورد- ایرنا- زیپ لاین بجنورد در مجموعه گردشگری تفریحی روستای «باغچق» این شهرستان راه‌اندازی شده و آماده‌ بهره‌برداری است. 

مجری این طرح روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح زیپ لاین در اقامتگاه بومگردی عمودردی در روستای باغچق اجرا شده و بهره برداری از آن در انتظار دریافت مجوز استاندارد است.

سلمان علوی فرد اظهار داشت: اقدامات لازم برای دریافت مجوز از سازمان استاندارد تهران انجام شده است. 

مدیر اقامتگاه بومگردی عمودردی گفت: زیپ لاین سه خط پرواز دارد و طول آن ۵۰۰ متر است. 

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین زیپ لاین شمال شرق کشور با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال اجرا شده است که ۳۰ میلیارد ریال از این میزان، آورده نقدی و پنج میلیارد ریال از منابع تسهیلاتی تامین شده است.

وی از پیگیری برای اجرای پل معلق در اقامتگاه بومگردی عمودردی خبر داد و گفت: این طرح در حال پیگیری است، قرار است پل معلق شیشه ای در محیط کوهستانی روستا اجرا شود.

مدیر اقامتگاه بومگردی عمودردی تاکید کرد: بهره برداری از این طرح تاثیر زیادی در توسعه گردشگری خواهد داشت.

وی درباره اجرای اقامتگاه بومگردی عمودردی در روستای باغچق گفت: این اقامتگاه در فروردین سال ۹۶ با سرمایه اولیه چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال آورده نقدی و ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات آغاز شد و در دی ماه همان سال به بهره برداری رسید.

علوی فرد اظهار داشت: فاز دوم توسعه این اقامتگاه بومگردی هم در اردیبهشت ماه سال ۹۸ آغاز شد که شامل افزایش تعداد اتاق های اقامتی است.

وی خاطرنشان کرد: فاز سوم این پروژه هم به زودی آغاز می شود، این فاز شامل ایجاد مجتع خدمات رفاهی میان راهی است.

مدیر اقامتگاه بومگردی عمودردی خاطرنشان کرد: این مجتمع در محور بجنورد- اسفراین در محدوده روستای مهنان در بهمن ماه جاری کلنگ زنی می شود. 

اقامتگاه بوم گردی عمو دردی بجنورد در خانه ای با قدمت ۶۰ سال راه اندازی شده است. این اقامتگاه بر دامنه کوه قرار گرفته و معماری آن مشابه سایر خانه های روستای باغچق و به صورت پلکانی است.

فاصله اقامتگاه عمو دردی تا شهر بجنورد حدود ۱۰ کیلومتر است. 

زیپ لاین، تفریحی پر هیجان است که دوست‌داران سرعت و دلهره را در ارتفاع به چالش می‌کشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha