به گزارش روز سهشنبه ایرنا، این آمار در مقایسه با تولید ۶۱۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودروی سواری در ۱۰ ماه سال ۹۸ رشد ۱۳.۹ درصدی نشان میدهد.
تولید وانت در این مدت با رشد ۱۴ درصدی به ۶۸ هزار و ۲۹۸ دستگاه رسید.
تولید اتوبوس، مینیبوس و ون تا پایان دیماه در همسنجی با پارسال با افت ۹.۷ درصدی همراه بود و به یکهزار و ۵۳۷ دستگاه رسید.
برپایه این گزارش، در این مدت در بخش ماشینآلات کشاورزی نیز تولید کارخانجات داخلی با رشد همراه بود، بهطوری که ۵۱۹ دستگاه کمباین و ۱۷ هزار و ۷۱۳ دستگاه تراکتور تولید شد که به ترتیب رشد ۴۴.۲ درصدی و افزایش ۱۳.۶ درصدی داشته است.
به گزارش ایرنا، پیشتر وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست این وزارتخانه رقابتی ساختن صنعت خودرو در داخل و استفاده از همه شرکتهای توانمند در این حوزه است.
«علیرضا رزمحسینی» افزود: مطابق طرح وزارت صنعت، افزایش ۵۰ درصدی میزان تولید خودرو تا پایان خرداد سال ۱۴۰۰ به اجرا درخواهد آمد.
افزایش ۱۶.۸ برابری ظرفیت تولید خودروی سواری در ۴۲ سال
بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین حاکی از ایجاد ظرفیت ۲ میلیون و ۶۹۹ هزار دستگاهی در تولید خودروی سواری تا پایان سال گذشته است. آماری که در مقایسه با ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی افزایش ۱۶.۸ برابری نشان میدهد.
در سال ۵۷ و ابتدای انقلاب، خودروسازان داخلی فقط ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو تولید میکردند.
این ظرفیت تا سال ۹۲، یک میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه بود. بر این اساس در هفت سال گذشته در دولت «تدبیر و امید» ظرفیت تولید خودروی سواری رشد ۴۲ درصدی داشته است.
برپایه این گزارش، ظرفیت تولید خودروی سواری در پایان سال ۹۶ به ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار دستگاه و پایان سال ۹۷ به ۲ میلیون و ۶۰۷ هزار دستگاه رسید.
نظر شما