۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۵۹
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 84224199
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: ۱۱۵ طرح‌ عمرانی اردستان در دهه فجر بهره‌برداری شد

کاشان - ایرنا - فرماندار اردستان گفت: ۱۱۵ طرح عمرانی با اعتبار ۱۸۲ میلیارد تومان همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا تاملی روز سه‌شنبه در نشستی با خبرنگاران طرح‌های شاخص دهه فجر را شامل راه‌اندازی ۲ مدرسه حضرت آمنه و خدیجه (س) روستای تلک آباد، پژوهش‌سرای دانش آموزی گلخنی زواره، مرکز رفاهی آموزش و پرورش اردستان، روکش آسفالت و بازیافت سرد جاده ترانزیت، طرح‌های نوسازی مدارس، مخابراتی، سی تی اسکن‌ بیمارستان شهید بهشتی اردستان با اعتبار افزون بر پنج میلیارد تومان و طرح‌های عمرانی روستایی عنوان کرد.

وی ادامه داد: تعدادی طرح آموزش و پرورش و آبرسانی روستایی نیز هفته‌های آینده با حضور رییس سازمان نوسازی مدارس و معاون مناطق محروم ریاست جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد و برنامه‌ریزی شده تا پیش از شروع انتخابات‌ سال ۱۴۰۰ طرح‌های دیگری نیز بهره‌برداری شود.

به گفته وی، طرح های عمرانی شهرداری اردستان از جمله بازار روز پس از دهه فجر با حضور یکی از مدیران کل استانداری اصفهان‌ به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی چند طرح از جمله سالن تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان و مسکن کریمان و محرومان آغاز خواهد شد.

افتتاح طرح‌های مخابراتی پس از دهه فجر

فرماندار اردستان اظهار داشت: طرح‌های مخابراتی با اعتبار افزون بر هشت میلیارد تومان‌ پس از دهه فجر با حضور معاون وزیر ارتباطات و مسوولان استانی افتتاح می‌شود و عملیات ساخت ۴۰۰ واحد مسکن کریمان و محرومان در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد آغاز شده و ۱۴ واحد کمیته امداد در زواره اکنون در حال خاکبرداری است.

تاملی با اشاره به فعال بودن طرح ۲ بانده کردن جاده اردستان - اصفهان در بخش جنوبی کارخانه سیمان تاکید کرد: محله پایانی این طرح در دست اجراست و تا پایان سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: با افتتاح طرح‌های عمرانی بخشداری‌های مرکزی، زواره و مهاباد در دهه فجر انقلاب اسلامی، روستاییان نیز از برکت این طرح‌ها بهرمند شدند.

کسب رتبه نخست طرح شهید سلیمانی

فرماندار اردستان درباره وضعیت رنگ‌بندی کرونا و نارنجی شدن اردستان بنا بر اعلام سامانه ماسک گفت: در یک ماه گذشته وضعیت شهرستان پایدار بود و مرگ و میر سیر صعودی نداشت، اما کاهش اطمینان‌آور هم مشاهده نشد که اجرای طرح شهید سلیمانی که به کسب رتبه نخست اردستان در این طرح همراه بود موجب شناسایی بیماران بیشتری شد.

وی با بیان اینکه مجوزی برا بستن ورودی‌ها و جلوگیری از ورود خودروها صادر نشده است، افزود: مسافرت پایان هفته‌ها از شهرهای تهران، اصفهان و برگزاری آیین‌های فاطمیه، فوت‌شدگان در آرامستان‌ها و دورهمی‌های خانوادگی در افزایش مبتلایان موثر است.

تاملی درباره عملکرد شوراهای شهر و روستا اظهار داشت: بیشتر شوراهای شهر و روستا نتوانستند رضایتمندی مردم را فراهم کنند و از مدیریت شهری و روستایی گله‌مندی وجود دارد که به نحوه انتخاب اعضا از سوی مردم، کمبود اعتبارات، ضعف مدیریت، نداشتن تخصص و آگاهی برمی‌گردد.

وی تصریح کرد: باید با فرهنگ‌سازی مردم را آگاه ساخت تا در زمان انتخاب، درست عمل کنند و افراد توانمندتری را برگزینند و رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه ورود کنند اما از سوی دیگر نباید کاری کنیم که اعتماد مردم نسبت به مسوولان و دستگاه‌ها کاسته شود.

وی در خصوص فروش زمین توسط شهرداری ها افزود: این موضوع قانون و دستورالعمل خاصی دارد و شهرداری‌ها طبق قانون عمل می کنند، حال اینکه تا چه حد در کاهش قیمت زمین و مسکن اثر گذار باشد در برهه کنونی نمی‌توان نظر دقیق داد.

فرماندار اردستان در پاسخ به پرسشی درباره گرانی‌های بی رویه کالا و به خصوص میوه مصرفی مردم گفت: اداره های مسوول شهرستان صحبت‌های قانع کننده‌ای ندارند و نتوانستند به درستی عمل کنند و ناچار از معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت اصفهان دعوت شد هفته آینده به شهرستان بیایند و در نشستی با حضور اصحاب رسانه به این موضوع رسیدگی و تصمیم‌گیری شود.

وعده روکش آسفالت جاده اردستان به نایین تا پایان سال 

تاملی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره روکش آسفالت بخشی از جاده ترانزیت اردستان به نایین که تراشیده شدن آسفالت این محدوده از چند ماه پیش مشکل‌ساز شده است، گفت: وزیر راه و شهرسازی در اردستان حضور یافته اما هنوز از نظر راه مشکلاتی در شهرستان وجود دارد، با این حال  برای روکش و خط‌کشی جاده ترانزیت قول مساعد داده شده است.

وی درباره نهایی شدن تقسیمات کشوری بین بخش مرکزی، زواره و مهاباد اظهار داشت: مسوولان مرتبط در تهران اعلام کرده‌اند که بحث نهایی شدن تقسیمات کشوری تا پایان هفته به کمیسیون مربوطه در هیات دولت ارسال می‌شود و تا پیش از انتخابات ۱۴۰۰ شوراها و ریاست جمهوری نهایی و اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود رسانه‌ها اقدام‌های مثبت صورت گرفته از سوی دولت را بیشتر برجسته کنند و از کنار این اتفاق‌های خوب به سادگی عبور نکنند، مطالبات مردم را مورد توجه قرار داده و به مسوولان ارجاع دهند و تا حصول نتیجه پیگیر باشند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha