۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۵۲
کد خبر: 84227450
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بررسی هوش مصنوعی و نسل ۵ اینترنت در همایش «هفته ایران دیجیتال»

تهران – ایرنا - رویداد «هفته ایران دیجیتال» با هدف توسعه اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و نسل پنجم ارتباطات سیار (۵G) آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، «مهدی روحانی ‌نژاد» مدیر نشست اینترنت اشیا ایران امروز (شنبه) در نشست خبری جشنواره «هفته ایران دیجیتال»  که قرار است با حضور وزیر ارتباطات، معاون علمی فناوری ریاست جمهوری و مدیرعامل فاوای شهرداری برگزار شود را تشریح کرد.

او گفت: اندیشکده حوزه ارتباطات از ۱۷ سال قبل فعالیت خود را آغاز کرد، از بهمن ۹۴ توسعه اینترنت اشیا را در دستور کار قرار گرفت و از همان سال گردهمایی و رویداد تخصصی در حوزه اینترنت اشیا برگزار شد.

روحانی افزود: با توجه به بحث‌های تحول دیجیتال از سال ۹۷ برگزاری همایشی با نام «هفته ایران دیجیتال» در دستور کار قرار گرفت. موضوعات مختلفی در هفته ایران دیجیتال مطرح است اما نسل پنجم ارتباطات سیار ۵G، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی سه موضوع اصلی است که در مدت پنج روز برگزاری این رویداد با شعار «ارتباطات هوشمندانه در ایران دیجیتال» به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

در این هفته ۴ وبینار داریم و سعی می‌کنیم این موضوعات را تحت پوشش قرار بدهیم. ششمین نمایشگاه اینترنت اشیا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به صورت حضوری در سالن نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

نشست‌های حوزه اینترنت اشیا، بررسی آخرین تحولات در حوزه واگذاری باندهای فرکانس‌های، توسعه نسل پنجم ارتباطات با حضور مدیران سازمان تنظیم مقررات در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به صورت حضوری در سالن ۲۷ نمایشگاه بین المللی تهران با حضور وزیر ارتباطات، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس سازمان فاوای شهرداری برگزار خواهد شد.

اولین مزایده باند فرکانسی در ایران، توسعه زیرساخت‌های ثابت نسل پنجم ارتباطات، فینال چهارمین لیگ برتر اینترنت اشیا، نشست هوشمندسازی مصرف انرژی، رونمایی از سامانه هوشمند در حوزه کشاورزی، صنعت، سلامت و رونمایی از شبکه‌های هوشمند نسل پنجم ارتباطات سیار از جمله مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در این هفته دنبال خواهند شد.

اینترنت اشیا (IoT) سیستمی از دستگاه‌های محاسباتی، ماشین‌های مکانیکی و دیجیتال، اشیا، حیوانات یا افراد است که با شناساگرهای ویژه‌ای مشخص شده‌اند و توانایی انتقال داده در شبکه را بدون نیاز به تعاملات انسان با انسان یا انسان با کامپیوتر دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha