ارائه کالای کیفی با قیمت مناسب در نمایشگاهی به وسعت ایران

تهران- ایرنا- سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شرط موفقیت «نمایشگاهی به وسعت ایران»، ارائه کالای کیفی است و تفاوت قیمت معنادار رضایت مشتری را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش روز شنبه ایرنا از اتاق اصناف ایران، «کامبیز معتمدوزیری» واحدهای صنفی مشارکت کننده در جشنواره فروش ویژه نوروزی «نمایشگاهی به وسعت ایران» را از ارائه کالاهای ته انباری برحذر داشت و افزود: فروش کالاهای کیفی با قیمت‌های مناسب و تخفیف دار باید مورد توجه قرار بگیرد و آنچه که موجب تداوم این نمایشگاه و جشنواره فروش خواهد بود، جلب رضایت مردم و مصرف کنندگان است.

وی با اشاره به تجربه سال‌های گذشته تصریح کرد: از برگزاری جشنواره فروش ویژه نوروزی تحت عنوان «نمایشگاهی به وسعت ایران» مشروط به رعایت اصول و ضوابط مربوط به حراجی‌های بزرگ و سراسری، مشابه با آنچه که در دیگر کشورها انجام می شود حمایت و از آن استقبال می‌کنم.

معتمد وزیری خاطرنشان کرد: در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا، ما در بازه زمانی کوتاهی و به طور فشرده فروشندگان و خریداران را در محل‌هایی که فاقد شرایط و استانداردهای لازم به منظور فروش کالا بودند، جمع می‌کردیم تا در نهایت کالای با قیمت مناسب را به دست مشتری برسانیم، اما با مشکلات حاشیه ای متعددی نیز همچون پدیده غرفه فروشی، ازدحام و سرقت، ایاب و ذهاب مواجه بودیم.

سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت افزود: در طرح نمایشگاهی به وسعت ایران بدون جابجایی‌های بی‌دلیل و تشدید مشکلات حمل و نقل آن هم در شرایط کرونا، غرفه های فروش نمایشگاهی، در واقع همان واحدهای صنفی منتخبی هستند، که با رعایت ضوابط تعیین شده از سوی کارگروه اجرایی مربوطه در اتاق اصناف و در محل کسب خود، استفاده می شود.

وی تصریح کرد: برای اجرا موفق و تداوم این روش، مهمترین عامل جلب اعتماد مردم است و باید نهایت دقت در انتخاب کالاهای کیفی و ارائه تخفیف‌های مناسب و معنی دار از سوی اتحادیه های ذیربط به واحدهای صنفی تکلیف شده و نظارت های دقیق صورت پذیرد.

به گفته معتمد وزیری، باید ترتیبی از سوی اتحادیه ها اتخاذ شود که اگر واحد صنفی تخلف کرد، به فوریت با واحد متخلف برخورد و جریمه شده و در صورت تکرار از فهرست جشنواره حذف و رضایت مشتریان به نحو مطلوبی جلب شود. اتحادیه‌ها باید نهایت دقت را در این امر داشته باشند، تا فرایند بررسی شکایات احتمالی را تسهیل و به طور شفاف به مشتریان اعلام کرده و برخورد لازم را در زمان مناسب انجام دهند.

سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت تاکید کرد: ضوابط و برخورد اتحادیه ها با تخلفات احتمالی باید به نحوی باشد که اساسا فضا و انگیزه ای برای تخلف به وجود نیاید و فضا را باید طوری مدیریت کنند که واحدهای صنفی، تخلف را به صرفه ندانند.

معتمد وزیری گفت: این بهترین فرصت است که امسال در اختیار اصناف قرار گرفته تا با انجام صحیح کار هم به کسب و کار خود در ایام پایانی سال رونق دهند و هم با جلب رضایت مشتریان و ارائه کالاهای کیفی با قیمت‌های مناسب با حداقل سود و در واقع با اجرای بازی برد – برد زمینه تداوم این طرح را در مناسبت‌های آینده در طی سال اعم از ماه رمضان، جشنواره های تابستانی و پاییزی فراهم کنند.

جشنواره فروش ویژه نوروزی «نمایشگاهی به وسعت ایران» با همکاری اتاق اصناف ایران، تشکل‌ها و واحدهای صنفی و با هدف حمایت از مصرف کننده در ایام پایانی سال، برگزار خواهد شد. این جشنواره جایگزینی برای نمایشگاه‌های بهاره یا پاییزه که طی سنوات گذشته برگزار می‌شد، خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha