بستری‌های روزانه کرونایی در آذربایجان‌غربی دوباره سه رقمی شد

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به آغاز روند افزایشی شیوع کرونا در استان گفت: بستری های روزانه کرونایی در مراکز درمانی استان پس از ۲ ماه و برای نخستین بار در فصل زمستان، سه رقمی شد.

دکتر جواد آقازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۰ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۱۰۲ نفر از آنان در بیمارستان ها تحت درمان قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: با بستری شدن ۱۰۲ بیمارجدید که ۳۳ نفر از آنان در بیمارستان های ارومیه بستری شده اند، مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های استان به ۴۸۸ تن رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: از این تعداد، ۱۳۲ نفر در بخش "مراقبت‌های ویژه" بوده و ۳۴ نفر با استفاده از دستگاه ونتیلاتور، تنفس مصنوعی دارند.

آقازاده از فوت سه نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان غربی خبر داد و بیان کرد: از این تعداد، ۲ نفر در ارومیه و یک نفر در بوکان براثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: تاکنون حدود ۱۰۹ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و سه هزار و ۵۵۶ تن جان خود را بر اثر این ویروس از دست داده اند.

حدود هفت درصد مبتلایان در کشور مربوط به آذربایجان غربی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha