هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به کولاک برف و کاهش دید در جاده هشدار داد

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش باران و برف و وزش باد گاهی شدید، از روز سه شنبه شروع می شود که در جاده های کوهستانی کولاک برف رخ خواهد داد و لازم است تا مسافران موارد ایمنی را در این زمینه بکار ببندند.

مهدی کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: آبگرفتگی و اخلال در ترددهای شهری کاهش دید در جاده های کوهستانی و احتمال آسیب به سازه ها و گلخانه ها در این راستا دور از انتظار نیست و توصیه می شود آماده باش راهداری ها و آماده سازی تجهیزات برف روبی و یخ زدایی در ایام پایانی هفته مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: افت دمای استان بین چهار تا هشت درجه سانتی گراد نیز در آخر هفته رخ می دهد و لازم است تا تدابیر لازم در مرغداری ها  لحاظ شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی درباره دماهای استان در ۲۴ ساعت گذشته اظهار داشت: در این مدت، تکاب با منفی پنج درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین شهر استان بود و دمای ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته بین منفی یک و مثبت ۱۶ درجه سانتی گراد گزارش شد.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در هفته گذشته جوی آرام و پایدار داشت که با افزایش نسبی ۲ تا ۱۰ درجه ای دما همراه بود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان بارش‌های سال آبی جاری در استان با ۱۲ درصد کاهش نسبت به سال گذشته مواجه بوده و به رقم ۱۲۰ میلی‌متر رسیده است.

 این در حالی است که در مدت مشابه سال آبی گذشته، میزان بارش ها ۱۳۷ میلی متر ثبت شده بود.

اداره‌ کل ‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha