استاندار فارس: بُعد اقتصادی ورزش مغفول مانده است

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: بُعد اقتصادی ورزش مغفول مانده و این در حالی است که بسیاری از موارد از جمله تجارت‌ها، رفت و آمدها، گردشگری‌ها و سفرها را همین حوزه ورزش رقم می‌زند.

عنایت‌الله رحیمی، یکشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان این استان در شیراز افزود: ورزش می‌تواند باشگاه‌داری و صنایع مرتبط با ورزش و مجموعه‌های گردشگری و حمل و نقل را به سمت شکوفایی پیش ببرد و امیدواریم در این مسیر بتوانیم گام‌های بلندی برای ارتقای جایگاه این استان برداریم.
وی بیان کرد: در سال‌های اخیر و توسط دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در استان فارس در حوزه ورزش به ویژه در زمینه تامین زیرساخت‌های کالبدی و فیزیکی انجام شده است.
او گفت: زیرساخت‌ها و فضاهای ورزشی فارس ظرف سال‌های اخیر از حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع به ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار مترمربع افزایش یافته و این اقدام با در نظر گرفتن عدالت اجتماعی همراه بوده است به این معنا که همه تلاش ما صرفا متوجه شهر شیراز نبود و حتی به روستاهای دور افتاده نیز توجه داشته‌ایم.
استاندار فارس اضافه کرد: از آنجا که زیرساخت‎‌ها برای ورزش بانوان بسیار ضعیف بوده، تلاش شده همانگونه که در زمینه ایجاد زیرساخت‌های ورزشی به آقایان توجه شده به بانوان هم توجه شود.
رحیمی، با اشاره به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر ورزش اظهار داشت: در زمینه اقتصاد ورزش، باشگاه‌داران و سالن‌داران ما و کسانی که با سرمایه خصوصی نه چندان زیادی مجموعه‌ای را راه‌اندازی کردند و گام‌هایی برای توسعه ورزش این استان برداشتند، به شدت آسیب دیدند که این آسیب همچنان ادامه دارد.
وی بیان کرد: هر چند دولت تسهیلاتی را برای این گروه‌ها در نظر گرفت اما پاسخگوی این زیان‌ها نبود و امیدواریم در این زمینه راهکارهایی اندیشیده شود که اثرگذاری لازم را داشته باشد.
رحیمی، با تاکید بر لزوم توجه به حوزه‌های ورزش همگانی، پایه، حرفه‌ای و قهرمانی در سند راهبردی توسعه ورزش، افزود: برای دستیابی به این اهداف نیازمند یک برنامه‌ریزی صحیح و دقیق هستیم که به عنوان یک برنامه عملیاتی بتوانیم در یک زمان مشخص به آنها دست یابیم.
استاندار فارس ادامه داد: بر این باوریم که ورزش می‌تواند در حوزه فرهنگی، هویت و غررو ملی را تحت تاثیر قرار دهد و اثرگذاری این موضوع بسیار بالاست و باید مورد توجه سیاستگذاران در امر توسعه کشور قرار گیرد.
رحیمی افزود: در حوزه اجتماعی نیز نشاط آفرینی، ایجاد امید، کاهش آسیب‌ها و همبستگی می‌تواند ارمغان ورزش باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha