۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۴۰
کد خبر: 84230338
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار هشترود: تمامی روستاهای بخش نظرکهریزی گازدار می‌شوند

مراغه - ایرنا - فرماندار هشترود گفت: تا خرداد سال آینده تمامی روستاهای بخش نظرکهریزی این شهرستان گازرسانی خواهند شد.

امین امینیان روز دوشنبه در میز خدمت روستای آتش بیگ بخش نظرکهریزی هشترود گفت: با توجه به صعب العبور بودن بیشتر راههای روستایی سهند آباد و سردسیر بودن این مناطق که در فصل زمستان با مشکل سوخت مواجه بودند تمام تلاش خود را کرده ایم تا در خرداد سال ۱۴۰۰ تمامی روستاهای این منطقه از گاز بهره مند شوند.

وی گفت: با احداث کارخانه تولید آسفالت در شهرستان هشترود از فصل بهار تمامی راههای روستایی به خصوص مسیر آتش بیگ روکش آسفالت خواهند شد.

امینیان خاطرنشان کرد: پس از ۲ سال تلاش بالاخره روستای آتش بیگ پایلوت طرح توسعه قرار گرفته و به عنوان روستای هدف گردشگری موردمطالعه قرارخواهد گرفت.

فرماندار هشترود همچنین با بیان اینکه ۱۲۵ میلیارد ریال برای ساخت ۲۰ مخزن آب شرب شبکه آب روستایی هزینه شده است، گفت: از طریق مجتمع آبرسانی آلمالو ۴۸ روستا آب شرب سالم و بهداشتی خواهند داشت.
وی اعلام کرد: یکهزار و ۲۲۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند در ماههای آینده بهره برداری خواهد شد و اشتغال، تولید و درآمد سرانه منطقه افزایش خواهد یافت .

امینیان گفت: پنج هزار هکتار باقی مانده هم با مشارکت جهادکشاورزی و آب منطقه ای و بهره برداران تا ۲ سال آینده بهره برداری می شود.

سد خاکی سهند با حجم مفید ۱۳۵ میلیون متر مکعب بر روی رودخانه قرانقو از سرشاخه های رودخانه قزل اوزن و در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۵ کیلومتری شهرستان هشترود با اهداف تأمین آب شرب و صنعت منطقه، کنترل سیلاب و توسعه کشاورزی احداث شده و از سال ۱۳۸۵ در حال بهره برداری است.  
اراضی طرح و توسعه شبکه پایاب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمرانی به وسعت ۷۵۰۰ هکتار در دو طرف جاده هشترود - مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha