فرمانده پادگان مراغه: گروه ۱۱ قدرتمندترین یگان‌ توپخانه خاورمیانه است

مراغه- ایرنا- فرمانده پادگان امام رضا (ع) مراغه به‌ هوشمندسازی سامانه‌ها و قدرت تحرکی گروه ۱۱ توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این گروه قدرتمندترین یگان‌ توپخانه خاورمیانه است.

به گزارش ایرنا امیر «حاتم سیفی» روز پنج‌شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: گروه ۱۱ توپخانه با پشتیبانی سلسه مراتب فرماندهی و پای کار بودن سربازانش، یک یگان صددرصد متحرک است که قابلیت جابجایی تا هزار و ۲۰۰ کیلومتر را دارد.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر تمام سامانه‌های توپخانه‌ای این گروه، الکترونیکی و هوشمند است و سامانه‌های سنتی دوران دفاع مقدس جایگزین شده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه بیشتر توپ‌های این گروه به‌روزرسانی شده، اظهار کرد: قدرت و توان نظامی گروه ۱۱ توپخانه ارتش جمهوری اسلامی افتخارآمیز است و با گذشته قابل قیاس نیست.

فرمانده پادگان امام رضا(ع) مراغه این را هم بیان کرد: ارزیابان توپخانه ستاد نیروهای مسلح نیز بر اساس معیارها اذعان دارند که گروه ۱۱ توپخانه ارتش جمهوری اسلامی قدرتمندترین توپخانه خاورمیانه محسوب می‌شود.

وی به برخی از معیارها هم اشاره، و بیان کرد: قدرت تحرکی یک توپخانه از جمله این معیارهاست؛ زیرا در صورتی که یک توپخانه بتواند به عمق ۱۰۰ کیلومتری حرکت کند، دارای قدرت است در حالی که گروه ۱۱ توپخانه قدرت تحرکی خود را به هزار و ۲۰۰ کیلومتر رسانده است.

وی با بیان اینکه قدرت تحرکی گروه ۱۱ توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از این و در مقابل دیدگان جهانیان به اثبات رسیده است، ادامه داد: زمانی گروه ۱۱ توپخانه از مراغه حرکت کرد و به صورت چرخ در گردش و خوداتکا و همراه با دفاع هوایی، در جلفا و سردشت مستقر شد و پس از اتمام ماموریت به داخل پادگان بازگشت.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس با برگزاری ده‌ها ویژه‌برنامه

فرمانده پادگان امام رضا (ع) مراغه همچنین با بیان اینکه ده‌ها عنوان برنامه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این پادگان پیش‌بینی شده، بیان کرد: امسال رژه موتوری و پیاده در داخل پادگان انجام می‌شود تا از ترافیک در سطح شهر جلوگیری شود.

امیر سیفی افزود: آیین صبحگاه مشترک یگان‌های نظامی و انتظامی مستقر در مراغه نیز در داخل پادگان برگزار می‌شود و زنگ مقاومت در مدارس کوی سازمانی ارتش به صدا در می‌آید.

وی اضافه کرد: در طول هفته دفاع مقدس برگزاری ویژه‌برنامه‌های متنوع دیگری چون دیدار با خانواده شهدا و جانبازان به عنوان اسوه‌های شجاعت ایران تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه یک روز از هفته دفاع مقدس به نام‌ مقدس «سرباز» مزین است، افزود: بدنه ارتش را همین سربازان جوان تشکیل می دهند که پیشگامان گام دوم انقلاب هستند.

فرمانده پادگان امام رضا (ع) مراغه به گلباران مزار شهدا همزمان با هفته دفاع مقدس هم اشاره کرد و افزود: دیدار با امام جمعه و سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، ویژه‌برنامه‌های متنوع برای خانواده‌های نیروهای مسلح و مسابقاتی در ۱۰ رشته ورزشی نیز جزو برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این پادگان است.

به گزارش ایرنا ۳۱ شهریورماه، سالروز تحمیل جنگ از سوی رژیم بعثی عراق به کشور عزیزمان ایران اسلامی محسوب شده و بر همین اساس از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر، هفته دفاع مقدس خوانده می‌شود.

گفتنی است هفته دفاع مقدس عینیت‌بخشی به اسلام ناب محمدی، تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و جامعه امام زمانی بود زیرا در آن دوران وحدت و ایثارگری ملت ایران به اوج رسید و ملت غیور ایران به باور «ما می‌توانیم» رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha