به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مجید فراهانی ، به همراه صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهردار تهران و محمد محمد دوست، شهردار منطقه ۴ تهران از احداث پروژه تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید باقری بازدید کردند .
مجید فراهانی در این بازدید اظهار داشت: از جمله مهم ترین مسائلی که بزرگراه شهید باقری دارد این است که متاسفانه تقاطع های غیر همسطح مختلف آن تکمیل نشده و از طریق دور برگردان در داخل بزرگراه سعی شده تا مشکل حل شود.
وی افزود: این دوربرگردان ها مشکلات زیادی دارند که از آن جمله می توان به ایجاد ترافیک و افزایش تصادفات اشاره کرد.
به گفته وی، در ساعات پیک این دوربرگردان ها مشکلاتی ایجاد می کند و به کندی رفت و آمد و آلودگی هوا می انجامد.
فراهانی گفت: باید از طریق پل ها و رمپ و لوپ های مهندسی بدون اینکه خللی در تردد ایجاد شود مردم در سریع ترین زمان ممکن به خیابان های فرعی اطراف برسند.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه دور برگردان ها در پایین خیابان فرجام وجود داشت، اظهار داشت: افرادی که از فرجام غربی به سمت فرجام شرقی یا برعکس می خواهند تردد کنند چون اتوبان باقری فرجام را قطع کرده ناچارند تا در اتوبان باقری بروند و مسیر طولانی را طی کنند.
وی ادامه داد: پلی در مدیریت شهری جدید طراحی شد و از روی اتوبان باقری رد می شود و تا فرجام غربی و شرقی را به هم متصل کند و افراد دیگر به بزرگراه باقری وارد نشوند این امر سبب کاهش بار ترافیک می شود.
افتتاح پل های غیر هم سطح در ۶ ماهه اول سال آینده
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در منطقه ۴ سه تقاطع غیر همسطح به این صورت در دست اجرا است، گفت: بنا بوده پل خیابان فرجام در شش ماهه ۱۴۰۰ افتتاح شود اما با پیگیری معاونت عمران شهرداری تهران و تفویض اختیار این معاونت به شهرداری منطقه ۴ زودتر آغاز به کار کرد و پیمانکار پروژه وعده داده بنا به زمان بندی که در ۳۰ خرداد است اما تا پایان اردیبهشت تمام می شود .
احداث سه تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید باقری
صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در این بازدید اظهار داشت : سه تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید باقری توسط سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران طراحی شده و قرار است در طول دو سال آینده ساخته شود.
وی افزود: یک مدل جدیدی را در شهر تهران شروع کردیم که با کمک حوزه فنی و عمرانی، کارهای بزرگ را به مناطقی که توانایی و امکانات دارند و واگذار کنیم چرا که هم سرعت اجرای پروژه بیشتر میشود و هم در مناطق انگیزه بیشتری وجود دارد.
صبوری با بیان اینکه امیدواریم ظرف چند ماه آینده حداقل قسمت عبور مستقیم به نقطه غیر هم سطح به بهرهبرداری برسد، گفت: ترافیک شدید در باقری به خاطر وجود دوربرگردان ها داریم که با احداث سه تقاطع غیر همسطح و یک اصلاح، امیدواریم شاهد تردد روان خودروها باشیم.
وی اعتبار این پروژه را دو مرحله ای دانست و گفت: برآورد اولیه این پروژه با تعدیل ها، شاید حدود چهل تا پنجاه میلیارد برسد اما مبلغ اولیه قرار داد با پیمانکار ۲۶ میلیارد تومان است .
افتتاح تمام پروژه های شهرداری که سال ۹۹ آغاز شد
معاون شهردار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره پروژه های شهرداری گفت: تمام پروژههایی که برای سال ۹۹ در پایتخت آغاز کرده بودیم به پایان رسیده و تعدادی نیز آماده بهرهبرداری است.
وی افزود: تنها بهرهبرداری از زیرگذر گلوبندک که از جمله پروژههای مهم در تهران بوده که دارای دو بخش شرقی و غربی است، باقی مانده که قسمت غربی آن تا چند روز آینده به بهرهبرداری خواهد رسید.
صبوری افزود: بیش از ۸ آسانسور و ۴ پلهبرقی برای این بخش پیشبینی شده و زمانی که گواهی استاندارد آسانسورها را بگیریم پروژه کاملا در بخش غربی مورد بهرهبرداری قرار میگیرد و شهروندان تهرانی میتوانند از آن استفاده کنند.
دیلمی خاطرنشان کرد: بخش شرقی زیرگذر گلوبندک نیز تا تابستان سال ۱۴۰۰ مورد بهرهبرداری قرار میگیرد.
بازگشت بزرگراه شهید باقری به عملکرد بزرگراهی
محمد محمددوست، شهردار منطقه ۴ تهران هم اظهار داشت: که بزرگراه شهید باقری کریدور مواصلاتی شهر تهران است که به دلیل عدم اجرای تقاطع های غیرهمسطح، عملکرد بزرگراهی خود را از دست داده است .
وی افزود: در حال حاضر کسانیکه قصد دارند از شرق بزرگراه در محور فرجام، خیابان ۱۸۶ و شهید سلیمانی خود را به غرب تهران برسانند ، مجبورند وارد بزرگراه شوند و از طریق دوربرگردان ها خود را به سمت دیگر بزرگراه برسانند.
وی گفت: با ایجاد تقاطعهای غیر همسطح عملکرد بزرگراهی، بزرگراه شهید باقری دوباره انجام میشود.
وی با بیان ۳ تقاطع غیرهمسطح در منطقه ۴ احداث می شود، گفت: همچنین یک رمپ جهتی در شمال به غرب بزرگراه شهید زین الدین و یک روپ دسترسی در شمال چهارراه استقلال ایجاد می شود .
وی گفت: با تکمیل و اجرای این پروژه ها بزرگراه باقری مجددا عملکرد بزرگراهی خود را به دست میآورد.
به گزارش ایرنا، بزرگراه شهید باقری، بزرگراهی است در شمال شرق تهران که از بزرگراه شهید بابایی آغاز و تا بزرگراه شهید یاسینی و محله تهران نو ادامه دارد.
این بزرگراه در جهت شمالی و جنوبی قرار دارد و طول این بزرگراه ۸/۵ کیلومتر است به همین علت از معابر مهم حمل و نقل شرق تهران محسوب میشود.
بزرگراه شهید باقری در مسیر خود از خیابانهای ۳۵ متری استقلال، بزرگراه شهید زین الدین، خیابان ۱۹۶ غربی، خیابان فرجام، بزرگراه شهید قاسم سلیمانی، خیابان جانبازان (گلبرگ) و خیابان دماوند تقاطع دارد.
نظر شما