طرح احیای میراث مکتوب چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

ایرنا - شهرکرد - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح احیاء میراث مکتوب استان با استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی در حال بررسی است و مراحل اجرای آن به زودی در نشست انجمن کتابخانه‌ها مصوب خواهد شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، فرهاد خلیل‌مقدم با اشاره به اینکه مقدمات طرح احیاء و ساماندهی میراث مکتوب چهارمحال و بختیاری در آخرین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان بررسی شده است، افزود: برای تدوین سازوکارهای اجرایی این طرح، کمیته‌های فنی و تخصصی با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه‌های استان تشکیل می‌شود.

وی تهیه شناسنامه فرهنگی چهارمحال و بختیاری با استناد به آثار مکتوب را از اهداف اجرای این طرح عنوان و تصریح کرد: توجه به شیوه‌های علمی در شناسایی اسناد، نسخه‌پژوهی و متن‌شناسی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان می‌تواند در اجرای این طرح و حفظ و احیای متون کهن موجود در استان اثرگذار باشد.

خلیلی‌مقدم، در ادامه بر ضرورت ارائه طرح‌های کاربردی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در استان تاکید کرد و گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان از ایده‌های کتاب‌خوانی مبتنی بر تجربه‌های موفق حمایت می‌کند.

وی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه‌های عرضه و فروش کتاب از راه‌کارهایی است که به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی کمک می‌کند و به همین منظور با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به زودی برای برپایی نمایشگاه‌های مجازی کتاب در استان برنامه‌ریزی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، هم‌کنون ۵۵ باب کتابخانه عمومی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که نزدیک به ۹۰۰ هزار نسخه کتاب در این کتابخانه‌ها نگهداری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha