تعزیرات حکومتی با متخلفان خروج گوشت مرغ از هرمزگان برخورد کند

بندرعباس- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خروج گوشت مرغ از استان را با هدف مدیریت بازار این ماده پروتئینی ممنوع اعلام کرد و گفت: اداره کل تعزیرات حکومتی باید با متخلفان اصلی که اقدام به خروج مرغ از هرمزگان، قاطعانه برخورد کند.

ایرج حیدری روز سه‌شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان با محوریت بررسی بازار مرغ استان افزود: با توجه به تولید مناسب مرغ در سطح مرغداری‌های هرمزگان کمبود این ماده پروتئینی در بازار استان قابل پذیرش نیست.
وی بیان داشت: فرمانداران باید مبادی خروجی شهرستان ها را رصد و کنترل کنند تا از هرگونه خروج مرغ جلوگیری شود و در این زمینه از ظرفیت پلیس بهره گرفته شود.
معاون استاندار هرمزگان با انتقاد از روند توزیع مرغ اظهارداشت: بخشی از اختلالات موجود در بازار مرغ، نارسایی‌ها در شبکه توزیع است که ضروری بوده بر شبکه توزیع مرغ هرمزگان نظارت بیشتری صورت گیرد.
وی تصریح کرد: عرضه مرغ در فروشگاه های کوچک و خرده فروشی های هرمزگان تقویت شود و در این راستا از ظرفیت بسیج اصناف بهره گرفته شود.
حیدری افزود: جهاد کشاورزی با برنامه مشخص و مدون در زمین تامین بازار تامین مرغ مورد نیاز هرمزگان با رفع مشکلات فعالان این بخش اقدام کند تا از هرگونه اختلال و کمبود در بازار این محصول جلوگیری شود.
وی اظهار داشت: از کشتارگاه های هرمزگان با رفع موانع حمایت شود تا روند عرضه مرغ به بازار سرعت گیرد.
گفتنی است؛ واحدهای مرغداری هرمزگان با تولید بیش از ۳۳ هزار و ۳۰۰ تن گوشت مرغ موجب افزایش هفت درصدی تولید امسال نسبت به همسنجی با پارسال شدند.
 نیاز هرمزگان به گوشت مرغ با سرانه ۱۸ کیلوگرم، ۳۲ هزار و ۴۰ تن به صورت سالانه و ۹۰ تن به صورت روزانه است.
 باتوجه به عملکرد صنعت مرغداری هرمزگان، در ۱۰ ماهه سالجاری بیش از ۱۶ میلیون و ۶۶۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان هرمزگان صورت گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha