فرماندار آستارا بر مناسب‌سازی تقاطع ریل و جاده تاکید کرد

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا از شرکت راه آهن ایران خواست، در محدوده تقاطع پل ریلی و محور آستارا - اردبیل با نصب علائم راهنمایی و رانندگی و مناسب‌سازی حریم، از بروز ترافیک و سوانح جاده‌ای جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس صابر روز چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک در فرمانداری آستارا گفت: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با همکاری با عوامل جمهوری آذربایجان که سرمایه گذار پروژه محسوب می شوند، ظرف ۲۰ روز در محدوده تقاطع پل ریل و جاده کمربندی علائم راهنمایی و رانندگی و سرعت کاه های لازم را نصب و حریم راه را آسفالت کند.

وی ادامه داد: تقاطع ریل با جاده آستارا - اردبیل، باعث کندی تردد و ترافیک خودروها می شود و رانندگان، بخصوص در روزهای تعطیل و گردشگرپذیر از ترافیک زیاد گلایه می کنند و راه اندازی گیت های کنترل قطار و تکمیل پل روگذر تقاطع هم ضروری است.

فرماندار آستارا گفت: اصلاح هندسی میدان شهدای گمنام با همکاری راهداری، شهرداری و پلیس راهور به زودی آغاز می شود و بر اساس نقشه جدید، ضریب خطرات ناشی از تصادفات جاده ای کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، نقاطی از محور آستارا-آقچای و راه های روستایی را لکه گیری کند و طرح زمستانی پلیس راه با تیم های ثابت و سیار تا اواسط فروردین ماه ادامه یابد.

کامبیز لقمانی مقدم معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا هم گفت: هنگام غروب در خیابان امام (ره) به علت ورود خودروها از کوچه ها و معابر فرعی ترافیک سنگین روی می دهد و با همکاری شهرداری و پلیس راهور به زودی تعدادی از کوچه ها و معابر یک طرفه خواهد شد و شهروندان در این خصوص همکاری کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۲۵ کیلومتر راه اصلی، ۱۴۸ کیلومتر راه روستایی و ۱۵ کیلومتر بزرگراه در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha