دولت با تمام امکانات از مردم دنا حمایت می کند

یاسوج - ایرنا - استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضور مسئولان کشوری و ستادی در شهرستان زلزله زده دنا گفت: رئیس جمهور در تماس تلفنی حمایت همه جانبه دولت را از مردم زلزله زده شهر سی سخت اعلام کرد.

حسین کلانتری روز جمعه در نشست ستاد مدیریت بحران استان در شهرستان دنا، اظهارداشت: ریاست جمهور در تماس تلفنی ،آقای اسلامی وزیر راه ،مسکن و شهرسازی را نماینده ویژه خود برای بازدید از شهر سی سخت و روستاهای اسیب دیده از زلزله معرفی کرد و اظهار کرد که هر تصمیمی که بگیرند در دولت به صورت خاص تصویب و اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: ریاست جمهوری از همان دقایق اولیه وقوع زلزله پیگیر وضعیت مردم زلزله زده سی سخت بودند و سفر مسئولان به سی سخت گویای حمایت همه جانبه دولت از مردم دنا است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت تمام خانه ها،واحدهای تجاری و کشاورزی آسیب دیده در زلزله با دقت  ارزیابی می شود و پس از آن برای بازسازی انها اقدامات مناسب صورت می گیرد.

 کلانتری با اشاره به اینکه تیم های ارزیاب در شهر سی سخت مشغول ارزیابی وضعیت موجود هستند و  هیچ خانه ای بدون ارزیابی نمی ماند ،گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و وزارت رفاه و تعاون محموله هایی امدادی به استان ارسال کرده و بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان امام قول کمک داده اند.

وی با اشاره به اینکه شهر سی سخت بر روی کمربند زلزله قرار دارد، تاکید کرد که اصول نظام مهندسی در ساخت و سازهای جدید باید به دقت رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولان کشوری از جمله آقایان جهانگیری، واعظی و وزیر کشور به جد پیگیر وضعیت مردم زلزله زده دنا هستند، عنوان کرد: دکتر نوبخت اعلام کرد تصمیم های مسئولان حاضر در مناطق زلزله زده در دولت مورد حمایت قرار می گیرد. 

کلانتری اظهار داشت: با توجه به پیگیری جدی مسئولان نیاز است در فضایی آرام خسارات ناشی از زلزله برآورد تا برای جبران تصمیم گیری شود.

استاندار بیان کرد: سی سخت قطب گردشگری منطقه است ،زندگی مردم روی این محور می چرخد و انتظار می رود خسارت وارده به بازاریان، واحدهای گردشگری و باغات نیز بررسی شود.

کلانتری با تشکر از حمایت همه جانبه مسئولان در راستای خدمات رسانی به مردم زلزله زده سی سخت افزود: حضور مسئولان در کنار مردم نقش مهمی در امیدوار کردن مردم درد کشیده سی سخت دارد.

وی گفت: تا پایان عملیات و حل مشکلات همشهریان، لحظه به لحظه در کنار مردم هستیم و از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ دهم ریشتر ، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه ؛چهارشنبه شب شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند. مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین اتفاق افتاد.

براساس این گزارش ،زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است .

این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

 ۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

سی سخت با ۷ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی به همراه رئیس سازمان مدیریت بحران ، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیرعامل جمعیت هلال احمر  برای بررسی وضعیت شهر زلزله زده سی سخت صبح جمعه وارد این شهر شدند و در جلسه ستاد مدیریت بحران شرکت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha