انصارالله:یمن قیمومیت عربستان، امارات،اسرائیل و آمریکا را نمی پذیرد

تهران- ایرنا- رهبر جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه یمنی ها قیمومیت عربستان، امارات ، ‌رژیم اسرائیل، آمریکا و یا هیچ کشوری را نمی پذیرند،‌افزود: علت تجاوز نظامی به کشور ما تصمیم یمنی ها برای استقلال و رهایی از وابستگی است .

 عبدالملک بدرالدین الحوثی در سخنانی به مناسبت نخستین جمعه ماه رجب،ادامه داد:تجاوز نظامی علیه مردم یمن در چارچوب هدف قراردادن آنان صورت گرفت زیرا مردم یمن می خواستند از وابستگی رهایی یابند.

مقام ارشد انصارالله با اشاره به درگیری های اخیر نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با ائتلاف سعودی در استان مارب افزود: درگیری های ما در مارب یا هر استان دیگری درگیری با اهالی آن استانها نیست، زیرا آنان شرکای ایمانی و دینی ما هستند.

وی افزود: عده اندکی می کوشند در چارچوب وفاداری به آمریکا، سلطه عربستان را بر یمن تحمیل کنند.

الحوثی همچنین با محکوم کردن هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی افزود: توجیه کسانی که اقدام به عادی سازی روابط  با دشمن صهیونیستی و دوستی با این رژیم  کردند، توجیهاتی واهی است.

وی آمریکا و رژیم صهیونیستی را ۲ روی یک سکه دانست و گفت: اولویت آمریکا، توانمند سازی رژیم صهیونیستی در منطقه و تحکیم سلطه و برتری آن در منطقه است.

رهبر جنبش انصارالله افزود: دشمنان می خواستند بر ما مسلط شوند و روند زندگی مان را تحت کنترل خود در آورند. ما ملتی هستیم  برخوردار از هویت ایمانی و می خواهیم از سلطه آمریکا و اذناب آن رهایی یابیم.
وی تاکید کرد: هدف ما مقابله با تجاوز و هرگونه سلطه بر کشورمان و نیز مقابله با کسانی است که به یمن چشم طمع دوخته اند. 
الحوثی گفت: عملیات نظامی در چارچوب تجاوز و تهاجمی است که دیگران علیه ما آغاز کرده اند. 
عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha