شهروندان مشهدی امسال ۴۰ روز هوای پاک تنفس کردند

مشهد- ایرنا- مسوول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: شهروندان مشهدی از ابتدای امسال تا کنون ۴۰ روز هوای با شاخص پاک را تنفس کرده‌اند.

رضا اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۳۳۸ روز گذشته از ابتدای امسال هوای مشهد ۲۳۱ روز در وضعیت قابل قبول، ۶۶ روز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز نیز شاخص هوا در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار داشت.
وی اضافه کرد: این درحالی است که در مدت مشابه پارسال تعداد روزهای هوا با شاخص پاک، ۳۵ روز و هوا با شاخص قابل قبول ۲۴۸ روز بود.
مسوول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: شهروندان مشهدی در مدت مشابه سال گذشته، ۸۳ روز هوا با شاخص ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز هوا با شاخص ناسالم برای تمام گروه‌های سنی را تجربه کرده‌اند.
کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد پارسال ۴۰ روز هوای پاک، ۲۶۶ روز هوای سالم، ۵۷ روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و ۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروهها را سپری کرد.
روزانه افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر ۳۵۰ کیلومتر مربعی مشهد رفت و آمد دارند.
مشهد در مجموع ۷۲۳ کیلومتر گذرگاه محلی، خیابان و بزرگراه شامل ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۳۴ کیلومتر خیابان شریانی درجه یک، ۲۵۸ کیلومتر خیابان شریانی درجه ۲ و ۲۳۱ کیلومتر گذرگاه محلی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha