روزهای هوای پاک مشهد در سال ۱۴۰۰ کاهش یافت

مشهد- ایرنا- مسوول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: شهروندان مشهدی در سال گذشته تنها ۱۴ روز هوای پاک را تنفس کردند در حالی که این رقم در سال پیش از آن ۹۹ روز بوده است.

رضا اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد روزهای هوا با کیفیت قابل قبول نیز در سال گذشته ۲۵۹ روز بود که این رقم در سال قبل از آن ۲۵۱ روز بود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین شهروندان مشهدی پارسال ۸۸ روز هوا با شاخص ناسالم برای گروه‌های حساس و سه روز هوا با کیفیت ناسالم برای همه گروه‌ها را تجربه کردند که این میزان نیز در سال قبل از آن به ترتیب ۷۴ و یک روز بوده است.
مسوول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد ادامه داد: از ابتدای امسال نیز شهروندان مشهدی ۲ روز هوای پاک، ۴ روز هوا با کیفیت قابل قبول و ۲ روز نیز هوا با کیفیت ناسالم را تنفس کرده اند.
کلانشهر ۳۵۰ کیلومترمربعی مشهد با ۷۲۳ کیلومتر گذرگاه محلی، خیابان و بزرگراه، ۳.۵ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است.
روند کنونی آلودگی هوای کلانشهر مشهد، که به طور معمول ۷۰ درصد ناشی از فعالیت ناوگان حمل و نقل است، ظرف سالهای اخیر به علت تداوم پدیده خشکسالی همراه با افزایش حجم گرد و غبار و پایداری وضعیت جوی، با سرعت رو به تشدید است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha