رییس انجمن پارادوومیدانی: سال ۱۴۰۰ می‌تواند برای این رشته طلایی باشد

تهران - ایرنا - رییس انجمن پارادوومیدانی گفت: با برنامه ریزی کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان این انتظار می‌رود که دوومیدان سال ۱۴۰۰ را طلایی کند.

 «بهمن رضایی» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با ارزیابی عملکرد انجمن پارادوومیدانی در سال ۱۳۹۹ اظهار داشت: اگر بخواهیم فعالیت های این انجمن را مورد بررسی قرار دهیم باید به زمانی پیش از فروردین سال ۱۳۹۹ برگردیم زمانی که ورزش ایران به خاطر شیوع و فراگیری ویروس کرونا دچار شوک  شد و پارالمپین‌های ایرانی که برای توکیو در حال آمادگی بودند به یکباره اردو انفرادی رفتند. البته ما تا پیش از اسفند سال ۹۸ سه جلسه اردویی را برگزار کردیم و اگر کرونا نبود شمار مدال‌های پارالمپیک ما تاکنون مشخص شده بود. 

وی با بیان اینکه کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان امید زیادی به موفقیت این رشته در توکیو دارند گفت: شاید زمانی که کرونا آغاز شد و بنا به توصیه ستاد ملی کرونا در ورزش تمرینات و مسابقات تعطیل شد بسیاری کار آماده‌سازی ورزشکاران معلول را راحت قلمداد نمی‌کردند اما آنان با اراده و پیگیری تمرینات در منزل خود را در بهترین شرایط قرار دادند. بسیاری از تمرینات آنان زیر نظر مربیان به صورت مجازی برگزار شد. مهرماه نیز یک رکورد گیری انجام دادیم و با کسب مجوز از ستاد ملی مبارزه با کرونا اردوها را به صورت گروهی برگزار کردیم. 

رضایی در ادامه گذری بر اظهارات برخی از ورزشکاران ناراضی و شایعه گرفتن تابعیت کشور دیگر زد و گفت: دوومیدانی با ۲ ملاک ارزیابی می‌شود. نخست زمان  است که برای رشته‌های سرعتی اندازه گیری خواهد شد و در رشته های پرتابی نیز رکورد ورزشکاران مجوز ورود آنان به اردوی تیم ملی است. هر کدام از ورزشکارانی که در این زمینه گلایه دارند می تواند توانایی خود را با این ۲ ملاک مورد بررسی قرار دهند. 

رییس انجمن پارادوومیدانی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین با تمجید از حمایت‌های کمیته ملی پارالمپیک افزود: با این حمایت‌ها و اردوهایی که برگزار خواهد شد امید داریم که یک سال رویایی برای ورزش ایران رقم بزنیم. ورزشکاران ما امید زیادی برای کسب موفقیت در توکیو دارند و چند ورزشکار این رشته در شانس کسب مدال طلا قرار دارند. حامد امیری و مهدی اولاد از جمله ورزشکارانی هستند که می توانند در توکیو با رکورد شکنی کسب مدال کنند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha