بابک شریفی روز یکشنبه در گفتوگو با خبرنگاران اظهار کرد: بخشی از رسالت و وظایف سازمان عمران، تولید و توزیع آسفالت است و کارخانه تولید آسفالت شهرداری تبریز به عنوان یکی از پیشرفته ترین کارخانههای تولید آسفالت، طرح های مختلفی را در سطح شهر اجرا کرده است.
وی با اشاره به مراحل تولید و توزیع آسفالت، افزود: بحث تولید آسفالت دست خود سازمان است ولی پخش و توزیع آن، در سه مرحله انجام میگیرد که مرحله اول توسط خود سازمان و بر اساس برنامهها و اولویتهایی که ابلاغ شده است.
شریفی ادامه داد: قبل از آسفالت ریزی اقدام به ارزیابی و زیرسازی و روسازی خیابان کرده و سپس نسبت به وضعیت آن خیابان اقدام به آسفالت ریزی میکنیم که نزدیک به ۳۵ هزار تن در سال ۹۹ توسط اکیپهای سازمان عمران آسفالت ریزی اساسی شده است.
شریفی با اشاره به توزیع آسفالت بین کارگاههای امانی و معاونتهای عمرانی مناطق، خاطرنشان کرد: دومین بخش در موضوع توزیع آسفالت، چاله زدایی در سطح شهر است که از طریق کارگاههای امانی مناطق انجام میشود و تاکنون نیز ۲۵ هزار تن در این بخش توزیع شده است.
وی اضافه کرد: عمده آسفالتی که سازمان عمران تبریز در سطح شهر توزیع کرده معادل ۸۵ هزار تن از طریق معاونت های عمرانی مناطق است که بحث اولویت بندی و اجرای آسفالت توسط اکیپهای مناطق انجام میشود ولی تولید آنها با سازمان عمران است.
شریفی با اشاره به کیفیت آسفالت تولیدی در کارخانه پخت آسفالت سازمان عمران، تاکید کرد: آسفالتهای پخت و توزیع شده توسط سازمان عمران از کیفیت مرغوبی برخوردار است و هیچ گونه تخریب و خرابی نداشته است.
وی نمک پاشی و محلول پاشی را عامل تخریب آسفالت دانست و افزود: فارغ از مسائل زیست محیطی، نمک و محلول پاشی برای خود سازمان عمران نیز مشکلزا است، ما نیز راضی به این کار نیستیم.
شریفی خاطرنشان کرد: شهرداری به درخواست برخی از شهروندان مجبور به نمک پاشی میشود و در اثر این کار نیز چالههایی در سطح شهر ایجاد میشود که این موضوع در برنامههای استقبال از بهار مورد توجه قرار گرفته و لکه گیری آسفالت انجام میشود.
به گزارش ایرنا، زیرسازی نامناسب و گاها کیفیت بد آسفالت و همچنین بکارگیری پیمانکاران غیرمتخصص در این حوزه موجب افت کیفیت آسفالت و در نتیجه خیابان ها و معابر با وضعیت نامناسب شده و بیشتر انتقاد شهروندان به وِیژه صاحبان خودرو به شهرداری تبریز در این ارتباط است.
نظر شما