مرغ به میزان کافی برای کشتار در مرغداری‌های هرمزگان وجود دارد

بندرعباس- ایرنا- سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه تا پایان امسال هیچ کمبودی در زمینه تامین مرغ نخواهیم داشت، گفت: مرغ به میزان کافی جهت کشتار در مرغداری های استان وجود دارد.

علی اصغر خلیلی روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: نیاز روزانه هرمزگان به مرغ گرم حدود ۹۰ تا ۱۱۰ تن بوده و سازمان جهاد کشاورزی طبق این نیاز اقدام به کشتار مرغ می‌کند.
وی بیان داشت: براساس مصوبه نشست هماهنگی توسط صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و ستاد تنظیم بازار این نیاز به مرغ گرم هم اکنون به ۱۲۰ تن به صورت روزانه رسیده و سازمان جهادکشاورزی با آمادگی کامل نسبت به کشتار این میزان به صورت روزانه اقدام می‌کند.
سخنگوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهارداشت: شب گذشته نیز ۱۰۹ تن مرغ کشتار شده و تا چند روز آینده مابقی نیاز استان به کمبود مرغ گرم برطرف می‌شود.
خلیلی ادامه داد: ماه گذشته ۲ میلیون و ۲۱ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان هرمزگان انجام شده است.
وی همچنین با بیان اینکه برای ایام شب عید برنامه ریزی لازم انجام شده و کمبودی نخواهیم داشت، تصریح کرد:‌ نحوه قیمت گذاری در چهارچوب ستاد تنطیم بازار هرمزگان و براساس قیمت روز منطقه ای و یکسان در سطح استان مشخص و تعیین می‌شود.
مرغ گوشتی در کنار محصولاتی همچون تخم مرغ و گوشت قرمز از مواد مهم غذایی و در ارتباط مستقیم با امنیت غذایی است که شاخصی مهم در توسعه پایدار نیز محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha