«رحیم حسیننسب» روز سهشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ظرفیت مسافر ایرتاکسی اراک برای هر سفر شهری هفت نفره پیش بینی شده و شهرهای استان مرکزی، تهران، اصفهان همدان و حتی استان های شمالی را تا ۳۰۰ مایل پوشش میدهد.
وی اظهار داشت: در نشست اخیر ستاد توسعه هوانوردی عمومی، شرکت «آرام» متقاضی راهاندازی خط تاکسی هوایی در اراک شد و برای سرمایهگذاری در فرودگاه اراک اقدام کرده است.
مدیر فرودگاه اراک گفت: در شرایط اقتصادی کنونی ورود به بازارهای جدید نیاز همه کسب و کارهای کوچک و بزرگ است و با توجه به همهگیری ویروس کرونا و تاثیر آن بر افت شدید درآمدهای صنعت هوانوردی راهاندازی تاکسی هوایی عاملی در سرعت بخشی به امور محسوب میشود.
حسین نسب، درخصوص مزایای استفاده از تاکسیهوایی، خاطرنشانکرد: استفاده از هواپیما در مسیرهای مختلف پرواز بدون استفاده از برنامه پروازی است که علاوه بر صرفهجویی در زمان و هزینه، نیازهای بخشهای مختلف را پوشش میدهد و همچنین سرعت بالای حرکت، پرسنل اندک و بهرهوری زیاد، مصرف سوخت پایین، انعطافپذیری بالا و سوق دادن صنعت هوانوردی به همه مناطق کشور و منطقه، از جمله مزایای استفاده از این صنعت است.
به گزارش ایرنا، تاکسیهوایی اصطلاحی است که برای هواپیماهای دربستی در فرودگاهها به کار گرفته میشود که مسافران میتوانند بدون معطلی برای رسیدن ساعت پروازهای برنامهای فوری با در اختیار گرفتن این تاکسیهای پرنده به مقصد خود برسند.
تطویل باند فرودگاه اراک از سه هزارمتر به سه هزار و ۷۰۰ متر، اجرای استریپ های دوطرف باند فرودگاه، هرکدام به عرض ۷۵ متر و طول سه هزار و ۷۰۰ متر و همچنین اجرای حدود هفت هزار و ۶۰۰ متر لایتینگ باند با صرف اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید محقق شده است.
نظر شما