طرح نوروز کرونایی برای دانشجویان برگزار می‌شود

تهران-ایرنا- سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: برای کاهش آسیب‌های موج چهارم کرونا برای دانشجویان، طرح نوروز کرونایی با محوریت مراکز مشاوره دانشگاه‌ها و همکاری کانون‌های همیار سلامت روان از ۲۵ اسفند برگزار می‌شود.

مجید صفاری نیا روز سه شنبه در همایش مجازی کانون های همیار سلامت روان گفت: اعضای کانون های سلامت روان دانشجویان نوعدوست و مسئولیت پذیری هستند که همدلی بالایی با دانشجویان آسیب پذیر دارند و می توانند از دید دانشجویان دیگر به مسائل و مشکلات نگاه کنند.

وی با توجه به گستردگی و اهمیت فعالیت کانون های همیار سلامت روان در دانشگاه ها گفت: شیوه نامه حمایت از این کانونها در حال تدوین است و به زودی به مراکز مشاوره دانشگاه ها ابلاغ می شود.

 صفاری نیا با اشاره به شرایط کرونا در کشور و افزایش۳۰ درصدی فعالیت مراکز مشاوره دانشگاه ها نسبت به گذشته گفت: بخش مهمی از این اقدامات با همکاری کانون های همیار سلامت روان انجام می شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان امور دانشجویان، عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور و استاد تمام روان شناسی اجتماعی گفت: با توجه به اینکه هم اکنون اغلب دانشجویان عضو کانون های همیار سلامت روان از رشته های تحصیلی گروه علوم انسانی و غالبا علوم  اجتماعی و رفتاری هستند نیاز است اعضای کانونها با دانشجویان رشته های علوم فنی و علوم پایه هم ارتباط بگیرند و از آنها هم عضوگیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha