به گزارش پایگاه اطلاعرسانی استانداری گیلان ، ارسلان زارع در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: یکی از مهمترین سیاستها و برنامههای نظام و دولت جمهوری اسلامی، برقراری عدالت اجتماعی است که در راستای تحقق آن، وظیفه و هدف راهبردی عدالت آموزشی برای آموزش و پرورش تعریف شده است.
وی با یادآوری ضرورت توجه به سند تحول بنیادین به عنوان یک سند بالادستی که چشمانداز توسعه بخش آموزش و پرورش و تحقق اهداف را به دنبال دارد، افزود: ارتقاء کیفیت آموزشی معمولاً در شاخص ارزشیابی معدل سالهای پایانی دوره متوسطه دوم، کنکور سراسری و کسب رتبه های زیر هزار و دو رقمی نمایان میشود.
رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان تلاش برای ارتقاء بیشتر جایگاه دانش آموزان گیلانی در کنکور سراسری را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: عدالت آموزشی با کیفیت بخشی حوزه آموزش خصوصاً در مناطق کمتر توسعه یافته، تأمین امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و اقدامات هدفمندی همچون طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان دستیافتنی است.
وی بر ضرورت اهتمام جدی به تمرکز بر مزیت رقابت نسبی تأکید و اضافه کرد: توجه بیشتر به ارتقاء سطح آموزش در مدارس ابتدایی برای سالهای آتی بسیار اثربخش است.
استاندار گیلان با تاکید بر لزوم برنامهریزی مدون برای مدارس تصریح کرد: در راستای آموزش بهینه بازماندگان از تحصیل در مناطق روستایی و شناسایی آنان از ظرفیت شوراهای اسلامی و دهیاری ها بهرهگیری شود.
وی معلمان را به عنوان راهبران توسعه علم و دانش و تربیت نیروی انسانی جامعه، شایسته تکریم دانست و اظهار کرد: در اعتلای فرهنگ عمومی تکریم و تجلیل از مقام والای معلمان در جامعه؛ باید از ظرفیت دستگاههای اجرایی، شهرداریها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز صدا و سیما با تولید محتواهای مرتبط استفاده شود.
زارع ادامه داد: فرمانداران و بخشداران در جلسات شوراهای آموزش و پرورش شهرستان و بخش، برنامه جلوههای ویژه تجلیل از معلمان متناسب با زیست بوم جامعه تدوین کنند.
در این جلسه گزارش تحلیل نتایج کنکور سراسری سال ۹۹، گزارش جذب و بررسی کودکان بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی جاری و گزارش میزان حضور دانش آموزان پایه اول و دوم دبستان در مناطق با وضعیت آبی ارائه شد.
گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارای ۳۶۸ هزار دانش آموز است.
نظر شما