۷۸ درصد از جمعیت روستاهای کردستان از خدمت راه آسفالت بهره‌مند هستند

سنندج - ایرنا - معاون راه روستایی اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: هم اکنون ۷۸ درصد از جمعیت ۴۶۸ هزار نفری روستاهای این استان از خدمت راه آسفالت بهره‌مند هستند.

عطاالله ایرانمنش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون در روستاهای این استان ۴۶۸ هزار نفر ساکن هستند که ۳۶۰ هزار نفر از این افراد شامل ۷۸ درصد از خدمت راه آسفالت بهره‌مند هستند.

وی اضافه کرد: اما شاخص راه‌های آسفالت روستایی این استان از نظر طول حدود ۵۰ درصد بوده به عبارتی هم اکنون سه هزار و ۱۰۸ کیلومتر از ۶ هزار و ۱۹۰ کیلومتر راه روستایی موجود آسفالت ریزی شده است.

معاون راه روستایی اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید توسعه راه‌های روستایی آسفالت شده در کانون توجه قرار گرفته است افزود: در این استان این شاخص از نظر طول از ۳۵ درصد ابتدای سال ۱۳۹۲ هم اکنون با ۱۵ درصد افزایش به ۵۰ درصد رسیده است.

استان کردستان داری هشت هزار و هشت کیلومتر راه شریانی، غیرشریانی و روستایی بوده که شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر بین شهری (شریانی و غیرشریانی) و ۶ هزار و ۱۹۰ کیلومتر روستایی است.

هم اکنون از ۶ هزار و ۱۹۰ کیلومتر راه روستایی کردستان، ۲ هزار و ۹۰۰ کیلومتر آسفالته، ۶۳۵ کیلومتر شنی و ۲ هزار و ۶۵۵ کیلومتر خاکی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha