راهداری کردستان امسال ۲۵ هزار کیلومتر برف‌روبی انجام داد

سنندج - ایرنا - مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: راهداران این استان در طرح زمستانی و همزمان با بارش‌های این فصل ۲۵ هزار کیلومتر باند از راه‌ها را برف‌روبی کردند.

به گزارش ایرنا، محمدراشد مدرس گرجی روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده امسال، ۴۵۰ راهدار بخش خصوصی و دولتی در ۴۶ راهدارخانه ثابت و سیار برای ارایه خدمت در فصل زمستان ساماندهی شده‌اند.

وی با بیان اینکه ماموریت این افراد از ابتدای آبان شروع شده و کماکان نیز تا نیمه اول اسفند ادامه دارد افزود: این افراد تا کنون ۲۵ هزار کیلومتر از راه‌های استان را با استفاده از ۱۲ هزار تن شن و ماسه برف‎روبی و نمک پاشی کرده اند.

مدرس گرجی افزود: همه ساله طرح راهداری از ۱۵ آذر تا ۱۵ فروردین اجرا می‌شود اما در این استان به علت سردسیر بودن و شروع زودهنگام بارندگی‌ها خدمات راهداری حدود یک ماه زودتر آغاز می‌شود.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان در خصوص اهمیت ارتباط دستگاه‌های اجرایی با رسانه‌ها اظهار داشت: شفافیت و صداقت دستگاه‌های اجرایی با رسانه ها موجب ارتقای سطح آگاهی مردم از خدمات و در نتیجه کاهش تنش‌های ارتباطی در جامعه می‌شود.

وی افزود: باور داریم مردم باید در همه حال از کاستی‌ها، نقاط قوت و ضعف سازمان آگاهی داشته باشند تا علاوه بر همسویی توقعات و برنامه‌ها ا توان مردمی نیز برای رسیدن به این مهم استفاده کنیم.

براساس آمارها در جاده‌های استان کردستان ۱۶ منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین ۲۳ گردنه وجود دارد که خدمات دهی در این مناطق راهداری را در زمستان با مشکلات فراوانی مواجه می‌کند لذا احداث راهدارخانه می‌تواند ارائه خدمات در این ایام را تسریع و تسهیل کند.

طول شبکه راه‌های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای کردستان از بخش‌های مختلف خبرگزاری مرکز سنندج بازدید و از نزدیک در جریان چگونه تهیه و انتشار خبر در این خبرگزاری قرار گرفت.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha