۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84244596
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش‌ از ۴ هزار فقره بازرسی از اصناف اشنویه انجام شد

مهاباد- ایرنا- سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه گفت: از ابتدای امسال تاکنون با تشدید بازرسی‌ها و اجرای طرح نظارتی پایش بازار ویژه ایام شیوع کرونا، چهار هزار و ۸۷ مورد بازرسی از اصناف این شهرستان انجام شد.

خالد رمضانی روز شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در قالب این تعداد بازرسی ۱۶۰ پرونده تخلف با موضوع تهدید سلامت مردم، گرانفروشی، احتکار و دیگر موارد در گشت‌های مشترک بازرسان این سازمان، اصناف و دیگر ارگان‌های مربوطه در این شهرستان تشکیل شد.

وی با بیان این که این اصناف به ۶ میلیارد ریال جریمه محکوم و به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند، افزود: طرح تشدید نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه ایام شیوع بیماری کووید ۱۹ از ابتدای اسفندماه سال گذشته آغاز شد و همچنان با شدت بیشتر در عرصه بازار این شهرستان ادامه دارد.  

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه گفت: بیشتر این پرونده‌های تخلف در خصوص سلامتی مردم از جمله گرانفروشی و عرضه نکردن کالا در بازار بوده است.

وی گفت: طرح تشدید بازرسی از ۱۵ بهمن‌ماه شروع شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد که در این راستا نیز تاکنون ۲۷ پرونده تخلف تشکیل شده‌است.

رمضانی افزود: پرونده‌های تشکیل شده در مورد تخلفات صنفی در اسرع وقت و به‌صورت ویژه رسیدگی و مجازات‌های قانونی طبق مقررات، اِعمال می‌شود.

وی اضافه کرد: ۵۰ تن میوه تنظیم بازار شب عید نیز که شامل پرتقال است به زودی با قیمت مصوب در این شهرستان توزیع می‌شود.

رمضانی ادامه داد: برای همکاری با شبکه بهداشت و درمان و نظارت بر اقلام بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا  این اداره از آمادگی لازم برخوردار بوده و گشت‌های مشترک را همانند روزهای نخست ادامه خواهد داد.

شهرستان ۷۴ هزار نفری اشنویه دارای سه هزار واحد صنفی است که از این تعداد ۲ هزار ۵۰۰ واحد دارای پروانه هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha