معرفی ۸ ایده سلامت دیجیتال در دوشنبه‌های استارتاپی

تهران- ایرنا- نوزدهمین دوشنبه‌های استارتاپی صندوق نوآوری و شکوفایی این هفته با ارایه هشت ایده استارتاپی در دومین رویداد حوزه سلامت دیجیتال با حضور سرمایه‌گذاران داخلی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نوزدهمین دوشنبه‌های استارتاپی صندوق نوآوری و شکوفایی امروز - دوشنبه - با معرفی هشت ایده  استارتاپی برای جذب سرمایه گذار به صورت مجازی برپا شد. ایده هایی که در این رویداد ارایه شدند، عبارتند از:

فیورگجت؛ تب سنج هوشمند

محسن مقدم مجری طرح گفت: محصول طراحی شده در این استارتاپ  گجت تب سنج دیجیتال و هوشمند به منظور پایش مستمر دمای بدن است.

وی بیان کرد: این گجت برای بزرگسالان در زیر بغل و برای کودکان در کشاله ران استفاده می‌شود؛ ضمن آنکه برای پایش سلامت سالمندان این محصول به صورت استفاده دایم طراحی شده است ...

مجری طرح اعلام روز تخمک گذاری و زمان قاعدگی را از دیگر مزایای این نرم افزار نام برد و یادآور شد: داده‌های این محصول در گوشی قابل ذخیره سازی است تا در مواقع اورژانسی خدمات مورد نیاز به بیماران ارائه شود.

وی گفت: امکان پایش دقیق  و مداوم دمای بدن (با دقت یک دهم درصد) بدون ایجاد مزاحمت و آلرژی، ایجاد پروفایل شخصی برای ثبت تغییرات دمای بیمار، هشدار درصورت ورود به مرحله بحرانی تشنج از جمله ارزش های پیشنهادی این محصول به مشتریان است.

مقدم سرمایه مورد نیاز برای توسعه این محصول حوزه سلامت دیجیتال را ۲ میلیارد تومان ذکر کرد

باکیتنی؛ گجت هوشمند درمان

مهدی سلطانی مجری طرح با بیان اینکه محصول این شرکت استارتاپی گجت هوشمند درمانی است، افزود: زمانی که بیماران به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند به دلیل بی اطلاعی علاوه بر آنکه مدت زمان زیادی را در این مراکز سپری می‌کنند به خدمات درمانی مناسب نیز دسترسی نمی یابند که این امر تا ۸۰ درصد در بدتر شدن وضعیت سلامت آنها تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: این محصول یک دستیار ۲۴ ساعته و بدون محدودیت برای پایش سلامت بیماران است. این دستگاه علایم را از بیمار دریافت می کند و با توجه به آن مسیر درمان را نشان می دهد.

مجری این طرح گفت: این گجت علایم بیماری را با چند سوال هدفمند توسط چت بات بر پایه تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی تحلیل و بررسی پاسخ، در کمتر از یک ثانیه  احتمالات بیماری، توصیه های خانگی و احتیاط ها را به فرد می دهد.

سلطانی یادآور شد: در فاز اول این محصول برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال برای بیماری‌های اسهال، یبوست، سردرد و تهوع طراحی شده است.

وی تاکید کرد: برای توسعه این محصول به ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه نیاز است

آیسا؛ دستیار هوشمند دندانپزشک در طراحی خط لبخند

مطهره امیری مدیر عامل استارتاپ فعال در حوزه دندانپزشکی درباره چالش‌های طراحی خط لبخند برای دندانپزشکان، گفت: دندانپزشکان برای طراحی خط لبخند نیازمند فتوگرافی از زاویه استاندارد در حین درمان هستند که یا باید برون سپاری کنند یا این تصویربرداری در مطب صورت گیرد. تهیه خط لبخند به دلیل وجود خطای دید انسانی معمولا با مشکلاتی همراه است.

وی با بیان اینکه برای رفع این مشکل نرم افزاری را در این زمینه عرضه کردیم، اظهار داشت: این نرم افزار یک اپلیکشن هوشمند است که قادر به انجام فتوگرافی دقیق و آنالیز لندمارک‌های دندان است؛ به عبارتی دستیار هوشمند دندانپزشک برای طراحی لبخند با استفاده از هوش مصنوعی است.

امیری عکاسی هوشمند و عملکرد بالا را از مزایای این نرم افزار بیان کرد و ادامه داد: سرمایه مورد نیاز برای توسعه این محصول ۱۱۵ میلیارد تومان برای ۱۲ ماه در نظر گرفته شده است.

وت وینگ؛ ترازوی هوشمند برای حفظ سلامت مرغداری‌ها

رضا هاشمی‌پور بنیانگذار این استارتاپ گفت: ترازوی هوشمند و سیستم مدیریت مرغداری‌ برپایه هوش مصنوعی یکی از نیازهای مرغداران است.

وی بیان کرد: مرغداری‌ها سالیانه خسارات زیادی را به دلیل ناتوانی در مدیریت محیط مرغداری مانند میزان دما، گاز آمونیاک، رطوبت و تهویه متحمل می‌شوند و برای رفع این چالش به سیستم‌های پایش دایم نیاز است.

بنیانگذار این استارتاپ ادامه داد: سیستمی که طراحی کردیم قادر به اندازه گیری پارامترهایی مانند دما، رطوبت، میزان گاز آمونیاک و شدت نور است؛ ضمن آنکه قادر به پایش سیستم تهویه در مرغداری‌ها است.

هاشمی‌پور ارسال میزان وزن میانگین مرغ‌ها، تعداد پرنده‌های شمارش شده و افزایش وزن مرغ‌ها به صورت روزانه را از دیگر خدمات این دستگاه دانست و گفت: علاوه بر آن امکان مشاهده عملکرد مدیریتی در بازه‌های زمانی مشخص در آن پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد که تاکنون این محصول به چهار مرغداری پیش فروش شده است.

مای تک؛ پلتفرم هوشمند مدیریت و خودمراقبتی بیماران آسم

الناز ذوقی مجری طرح گفت: چالش‌های بیماران مبتلا به آسم به ویژه در زمان بروز حملات آسمی، بسیار زیاد است. در حال حاضر ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در ایران به این بیماری مبتلا هستند که نیاز است زمان دقیق مصرف داروها به آنها یادآوری شود.

وی ادامه داد: این پلتفرم بستر هوشمندی است که به منظور خود مراقبتی بیماران مبتلا به آسم برای تلفن‌های همراه هوشمند طراحی شده است.

ذوقی افزود: امکان ویزیت آنلاین، توانمندسازی بیماران برای کنترل بهینه علایم، کاهش حملات شدید آسمی و پایش علایم بیمار توسط پزشک از جمله ارزش های پیشنهادی این محصول به مشتریان است.

سیو اپ؛ گجت و اپلیکیشن هوشمند مراقبت از سالمندان

رحمت اله مهدی خانی مجری طرح با تاکید بر اینکه کشور با نرخ ۲.۵ درصدی در حال پیر شدن است، گفت: به دلیل مشغله خانواده‌ها، معمولا سالمندان یا تنها زندگی می‌کنند و یا ساعات زیادی را تنها به سر می‌برند و در صورت تاخیر در اطلاع رسانی از وضعیت سالمندان به خانواده‌ها و یا پزشک علاوه بر آنکه سالمندان با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند، هزینه درمانی آنها نیز افزایش خواهد یافت.

مهدی خانی ادامه داد: گجت پوشیدنی به گونه‌ای طراحی شده است که سالمند با فشردن دکمه‌ای وضعیت خود را به خانواده اعلام می‌کند.

مجری طرح افزود: برای سالمندانی که قادر به حرکت نیستند نیز محصول دیگری را طراحی کردیم که تا یک ماه دیگر عرضه خواهد شد. این محصول نیازهای سالمندان مبتلا به آلزایمر را نیز پوشش خواهد داد.

مام هود؛ شبکه اجتماعی مادران باردار

آیدا نجفی مجری طرح با اشاره به چالش‌های مادران باردار، گفت: به منظور اطلاع رسانی دقیق، شبکه اجتماعی را در این زمینه راه اندازی کردیم که از طریق آن مادران باردار می‌توانند تجارب خود را به اشتراک بگذارند.

وی بیان کرد: حمایت عاطفی و به اشتراک گذاشتن تجربه های مشابه، تسهیل دسترسی و کاهش قیممت مشاوره با پزشکان متخصص، تسهیل دسترسی و کاهش قیممت خدمات و محصولات مادر و کودک از جمله ارزش های پیشنهادی این محصول استارتاپی به مشتریان است.

نجفی گفت: اپلیکیشن مام هود جایی امن و قابل  اعتماد برای پیدا کردن مامان های دیگر، شبیه  به ما است که می توانند دوست مادرها در دوران بعد از زایمان و رشد کودکانشان باشند.

 مجیک کاردیو؛ دستگاهی برای پایش وضعیت قلب بیماران

امین یزدان دوست مدیر عامل این شرکت استارت‌آپی در این باره گفت: بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی بیماری‌های قلبی و عروقی بالاترین میزان مرگ و میر را در ایران و جهان دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دستگاه هولتر مانیتورینگ قلب برای پایش و ردیابی مداوم ضربان قلب به مدت ۲۴ ساعت یا بیشتر استفاده می‌شود. این دستگاه دارای وزن بالا و سیم‌های متعددی است که بیماران تنها در مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت می‌توانند آن را تحمل کنند ضمن آنکه این دستگاه تعاملی با پزشک ندارد.

یزدان دوست افزود: برای رفع این چالش گجت بی سیمی را توسعه دادیم که تنها ۵۰ گرم وزن دارد و بر روی سینه فرد نصب می‌شود و از طریق بلوتوث داده‌های قلبی فرد را دریافت می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha