۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۵۳
کد خبر: 84249132
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرماندار پیشوا: صیانت از آرای مردم یک تکلیف شرعی است

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان پیشوا گفت: صیانت از آراء مردم یک تکلیف شرعی است و برای تحقق این مهم باید از افراد امین و توانمند در تمامی مراحل انتخابات استفاده کرد.

حسین عباسی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد انتخابات پیشوا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: ایران اسلامی در آستانه برگزاری انتخاباتی مهم و سرنوشت سازی قرار دارد و همه ارکان شهرستان موظفند تا سهم خود را در برگزاری باشکوه این رویداد مهم سیاسی ادا کنند.

وی افزود: آسیب‌شناسی انتخابات ادوار گذشته، نقشه راه برگزاری انتخابات پیش رو است و برای پیدا کردن راهکارها و برنامه‌ریزی مناسب برای جلوگیری از تکرار ناهماهنگی‌ها بسیار اهمیت دارد.

فرماندار پیشوا گفت: فرمانداری به‌عنوان هدایت‌گر و پیشقراول اقدامات موثر در شهرستان، باید مسیر را برای دیگر دستگاه‌ها مشخص و راهنمای امور باشد و بر اساس قانون، تمامی دستگاه‌ها در امر برگزاری انتخابات دخیل بوده و بدون هیچ قید و شرطی مکلف به تامین نیرو و امکانات مورد نیاز ستاد انتخابات هستند.

عباسی تاکید کرد: به منظور تحقق برگزاری انتخابات قانونمند و شفاف لازم است تا از افراد موثر و دلسوز برای شورآفرینی و پویایی هر چه بیشتر انتخابات استفاده شود تا شاهد انتخاباتی باشکوه و با مشارکت حداکثری مردم در شهرستان باشیم.

وی گفت: با وجود آن که با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، فعالیت‌های ستاد انتخابات و فرمانداری بیشتر و فشرده‌تر می‌شود ولی خدمت‌رسانی به مردم نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نباید در امور جاری مردم اخلالی به وجود آید.

فرماندار پیشوا با اشاره به این که نام‌نویسی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرها از ۲۰ اسفند آغاز می‌شود از متقاضیان خواست تا ثبت‌نام خود را به صورت غیرحضوری و با استفاده از نرم‌افزاری که در سایت وزارت کشور بارگذاری شده انجام دهند.

وی افزود: ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرها از ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه سال جاری شروع می‌شود و تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه به مدت ۷ روز ادامه دارد و ارائه گواهی عدم سوءپیشینه هنگام ثبت‌نام از سوی داوطلبان الزامی است.

عباسی گفت: با توجه به شرایط کرونایی و برای تسهیل و پیشگیری از طولانی شدن روند و افزایش حجم ثبت‌نام در روزهای آخر مهلت قانونی، داوطلبان نام‌نویسی خود را در روزهای ابتدایی انجام دهند و این مهم را به روزهای پایانی موکول نکنند.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در تاریخ ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha