رییس سازمان بازرسی کل کشور: تحریم فرصتی برای خودکفایی است

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه راه نجات کشور، توجه به ظرفیت های داخلی است، گفت: تحریم یک فرصت برای کشور در راستای خودکفایی و خود باوری است.

حجت الاسلام حسن درویشیان روز پنجشنبه در جلسه بررسی پرورش آرتمیا در مجتمع فسندوز میاندوآب، اظهار داشت: دلیل اینکه در بسیاری از حوزه‌ها همچون دفاعی و هسته‌ای پیشرفت‌های چشم گیری با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه داشته‌ایم، خود باوری و ایمان است.

وی با بیان اینکه دشمنان امروز از توانمندی نظامی ایران و موشک‌های نقطه زن در هراس هستند، افزود: توسعه و پیشرفت در این حوزه می‌تواند الگویی برای سایر حوزه‌ها و بخش‌ها باشد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه دغدغه های مقام معظم رهبری در جهش تولید باید سرلوحه عملکرد مسوولان قرار گیرد، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب از سال‌ها پیش همواره به خودکفایی و توسعه در مباحث اقتصادی تاکید ویژه‌ای داشته‌اند که اگر آن‌طور که شایسته آن است به آن توجه می شود، امروز شاهد مشکلات فعلی اقتصادی نبودیم.

وی موضوع اصلی کشور را تولید و اشتغال زایی و سرمایه گذاری دانست و گفت: کاهش اشتغال زایی مشکلات متعدد اجتماعی و فرهنگی را دامن خواهد زد.

حجت الاسلام درویشیان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راهنمای نجات کشور در وابستگی است، افزود: در تولید محصولات استراتژیک به خصوص در حوزه کشاورزی باید به اندازه‌ای توسعه یابیم که دشمن حتی فکر طمع به جمهوری اسلامی و سوء استفاده از نیازهای اساسی مردم را از ذهن خود پاک کند.

وی با اشاره به اینکه تمامی‌مشکلات کشور ناشی از تحریم‌ها نیست‌، اظهار داشت: ما با وجود تحریم‌ها در بسیاری از حوزه‌های دیگر پیشرفت‌های غیر قابل انکار و چشم گیری داریم که نشان می‌دهد با مدیریت صحیح می‌توان مشکلات را ریشه کن‌کرد.

رییس سازمان بازرسی کشور با بیان‌اینکه ایران دارای پتانسیل‌های اقتصادی بی نظیری است که می‌تواند کشور را به قطب اقتصادی منطقه تبدیل کند، گفت: اینکه برای باروری این پتانسیل‌ها تلاشی انجام نشده است، تاسف برانگیز است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مانعی برای توسعه کشور وجود ندارد، بیان کرد: افزایش هماهنگی، همکاری، سرعت عمل و اقوام جهتی از یک سو و حذف بروکراسی اداری از سوی دیگر می‌تواند جهشی در جذب سرمایه گذار و توسعه اقتصادی باشد.

وی با اعتقاد به اینکه بسیاری از مشکلات فعلی کشور ناشی از خودتحریمی است، افزود: سرمایه گذاری ایرانیان در خارج از کشور به بیش از چند هزار میلیارد می‌رسد ولی ما امروز درگیر چند میلیارد بدهی کره‌ای ها به کشور هستیم.

وی در این رابطه ادامه داد: تماس‌هایی از سوی سرمایه گذاران ایرانی که هم اکنون در خارج از کشور هستند، داشتیم که بسیار مایل به انتقال این سرمایه‌ها به داخل کشور هستند.

وی همچنین با اشاره به برخی گفت و گو ها با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی برای اصلاح موانع قانونی جذب سرمایه گذار آمادگی کامل دارد.

حجت الاسلام درویشیان در ادامه با اشاره پرورش آرتمیا در حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: اگر از ۲۰ سال قبل به فکر پرورش این محصول با ارزش و استراتژیک بودیم امروز می‌توانستیم هاب صادرات آرتمیا در جهان باشیم.

وی افزود: بهره برداری از آرتمیا در این منطقه می‌تواند چنان ارز آوری برای کشور داشته باشد که با صادرات بسیاری از محصولات صنعتی مهم برابری کند.

وی از مسوولان استانی خواست تا مراحل جذب سرمایه گذار برای پرورش آرتمیا سریعا آغاز شود.

در پایان مجوز بهره برداری از آرتمیا در مجتمع فسندوز میاندوآب به بخش خصوصی اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha