هزار و ۶۰۰ هکتار از عرصه‌های خراسان شمالی نهال‌کاری شد

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: در ۶ ماه اخیر، ۴۰۰ هزار راس نهال جنگلی در هزار و ۶۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی استان نهال‌کاری شده است.

محمدعلی شجاعی روز پنجشنبه در آیین درختکاری به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی اظهار داشت: گفت: بر اساس اعلام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، گونه های مختلف جنگلی در عرصه های طبیعی کاشته شده است.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد از گستره استان را جنگل‌ها و مراتع تشکیل داده بر این اساس موضوع منابع طبیعی در این خطه از کشور دارای اهمیت بسیار است.

شجاعی افزود: در سال های اخیر، در قالب تفاهم نامه ها و با جذب کمک‌های اعتباری از سطح ملی و سازمان‌های جنگلها و مراتع، طرح‌های آبخوان داری و آبخیزداری در استان اجرا شده است.

وی با تاکید بر ینکه کشاورزی به عنوان پیشران اقتصادی استان جایگاه ویژه ای دارد اظهار داشت: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری در عرصه های طبیعی، حیاتی است.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: با اجرای طرح های آبخیزداری از فرسایش خاک جلوگیری می شود و از منابع آب و خاک محافظت می شود.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha