۱۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۲۲
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84252401
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۶۱ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به شهرستان رودسر پرداخت شد 

رشت- ایرنا- مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان گفت: بیش از ۶۱ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی با هدف حمایت از کسب و کارها ، اشتغال و سرمایه گذاری در شهرستان رودسر پرداخت شده است.

یونس رنجکش عصر پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رودسر اظهار داشت : حدود ۲۰میلیارد تومان از این تسهیلات مربوط به وام های کم بهره حمایتی اشتغال پایدار روستایی بوده که از سال ۹۷ پرداخت شده است.

وی افزود: مابقی تسهیلات پرداختی در قالب وام های حمایتی رونق کسب و کارها در دوران کرونا و تسهیلات تبصره ۱۶ نهادهای حمایتی در سال ۹۹ برای اشتغال و حمایت از سرمایه گذاری ها برای جامعه هدف این نهادها بوده است.

وی اظهار داشت : در پرداخت تسهیلات کرونا و نهادهای حمایتی با توجه به پیگیری ها و همکاری های دستگاههای اجرایی و بانک ها ؛  گیلان از استان های پیشتاز در کشور با جذب اعتبارات بوده است؛ ضمن آنکه در شهرستان رودسر نیز با توجه به هدف گذاری های دستگاههای اجرایی در پرداخت تسهیلات و اشتغالزایی اقدامات خوبی انجام و اهداف برنامه در سال جاری تحقق یافته است.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با اشاره به ضرورت احیای واحدهای نیمه فعال و راکد و خروج واحدها از تملک بانک ها گفت : احیای این واحدها از اولویت های استان است و در شهرستان رودسر هم اکنون بیش از ۱۰۰ واحد نیمه فعال و راکد و شش واحد در تملک بانک ها وجود دارد که باید دوباره به چرخه تولید بازگردانده شوند.

وی افزود : راهکارهای قانونی بازگشت این واحدها به رونق تولید وجود دارد و پشتیبانی های لازم در این خصوص از طریق استانداری گیلان انجام می گیرد.

رنجکش اجرای تفاهم نامه همکاری استانداری گیلان و بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد اجرایی فرمان امام کشور را از جمله فرصت هایی عنوان کرد که می تواند در رفع مشکلات استان  تاثیرگذار باشد  و از فرماندار خواست با توجه به تفاهم نامه امضا شده توسط استاندار گیلان با رئیسان این سازمان های ملی پیگیر اهداف پیش بینی شده باشند.

وی همچنین تلاش و همکاری های بین دستگاهی و تعامل بانک ها را از مهمترین عوامل در رفع مشکلات و تسریع در فرایند اثر بخشی برنامه ها ذکر کرد و خواستار همراهی های بیشتر در حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران شد.

شهرستان رودسر در ۷۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

شهرستان رودسر شرقی ترین شهرستان استان و یکی از سه شهرستان با وسعت بالا در استان گیلان است و در زمینه کشاورزی ، گردشگری، صنعت ، فرهنگی و ورزشی از ظرفیت های بالایی برخوردار است .اقتصاد شهرستان کشاورزی است و عمده محصولاتی که کشت شده علاوه بر مصرف در شهرستان و استان به سایر استان ها و حتی خارج از کشور ارسال می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha