تقویت فرهنگ ایثار و شهادت ضامن انقلاب است

خرم‌آباد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: تقویت و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، ضامن انقلاب است و شهیدان راه انقلاب حاصل این فرهنگ هستند.

به گزارش ایرنا محمود ثمینی روز شنبه در همایش فرشتگان تاریخ ساز و گرامیداشت زنان شهید و جانباز لرستان اظهار کرد: تجلیل از مقام ایثار و شهادت باید در طول زمان صورت گیرد و محدود به برگزاری جلسات نشود.

وی گفت: شهیدان راه انقلاب، جنگ تحمیلی، مدافعان حرم و دیگر شهیدان عرصه خدمت به کشور حاصل فرهنگ ایثار و مقاومت هستند.

ثمینی افزود: امام خمینی (ره) مرجع شیعی و بنیانگذار انقلاب اسلامی همواره بر نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی تاکید داشتند و جملات بیانگر ایثارگری این قشر در راه انقلاب اسلامی نیست.

وی ادامه داد: بسیاری از زنان در راه انقلاب به شهادت رسیدند و زنان ایثارگر نیز فرهنگ ایثار و شهادت را آموختند و آن را به فرزندان خود یادآوری کردند.

ثمینی بیان کرد: تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت درون فکر و ذهن فرزندان انقلاب جاری باشد کشور در مقابل دشمنان ایمن است.

وی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی خوب و مثبتی تاکنون در کشور صورت گرفته است ادامه داد: باید با استفاده از نظرات ایثارگران، خانواده آنان و بازماندگان جنگ، برنامه های نرم افزاری تولید و فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه تعمیق داده شود.

استان لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید، ۹۸ هزار و ۸۳۷ ایثارگر، ۲هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵درصد، ۶ هزار و ۳۷۹  جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد، ۲۶۳ جانباز ۷۰ درصد به بالا، همچنین ۸۳۷ نفر آزاده و ۶ هزار و ۲۵۰ فرزند شهید است.

 لرستان ۴۸۳ شهیده و ۳۹۱ زن جانباز را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha