۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۰۶
کد خبرنگار: 1426
کد خبر: 84254267
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعداد بستری های کرونا در دهلران ۲ برابر شده است

ایلام - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: طی هفته گذشته تعداد بستری های ناشی از کرونا در شهرستان دهلران ۲ برابر شده و تعداد مبتلایان در آبدانان افزایشی بوده که نگران کننده است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: تعداد مبتلایان کرونا دهلران در هفته گذشته ۳۳ نفر و تعداد بستری ها ۱۵ نفر بوده است.

وی افزود: تعداد مبتلایان در آبدانان ۵۳ نفر بوده که افزایشی و نگران کننده است و تعداد بستری ها نیز سه مورد بوده است.

دکتر کریمیان یادآور شد: چنانچه پروتکل های بهداشتی رعایت نشوند، در هفته های بعدی شاهد شرایط بدی در استان خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: در مرز مهران اقدامات خوبی برای کنترل ترددها شکل گرفته است و در هفته اخیر یک هزار تردد صورت گرفته است.

دکتر کریمیان ادامه داد: هفته گذشته ۱۳ مورد مثبت کرونا شناسایی شد که ۱۲ مورد از مرز مهران و یک مورد نیز از شوشتر وارد ایلام شده بودند.

وی اقدامات انجام گرفته در مرز مهران را راه اندازی نقاهتگاه، انجام رپیدتست و مراقت سندرمیک برای کلیه مسافران ورودی به کشور، مراقبت دوره ای تمامی کارگران بازارچه مرزی و تشدید نظارت در مرز، بستن پایانه مسافری و تلاش برای راه اندازی آزمایشگاه مرجع مرزی اعلام کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: ۲۴ روز در استان فوتی ناشی از کرونا نداشتیم که نتیجه همراهی مردم و مسوولان است و در صورت رعایت پروتکل ها امیدواریم این روند پایدار بماند.

کریمیان افزود: فوتی های ناشی از کرونا در نیمه بهمن کاهشی بود و در نیمه اول اسفند یک مورد ثبت شد همچنین در بخش بستری ۱۸ مورد کاهش داشتیم.

وی تعداد مبتلایان کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را ۲۳ نفر اعلام کرد و گفت: مجموع مبتلایان در استان ۲۶ هزار و ۱۹۵ نفر رسیده و تعداد بستری های جدید نیز پنج نفر است.

وی با بیان اینکه کل بستری های موجود در استان ۳۶ نفر است، ادامه داد: ۲ مورد از بستری های جدید مربوط به ایوان، یک مورد دره شهر، یک مورد ایلام و یک مورد مربوط به آبدانان است.

به گفته دکتر کریمیان شهرستان دهلران در وضعیت نارنجی، ایلام، چوار، دره شهر و آبدانان در وضعیت زرد و سایر شهرستان ها در وضعیت آبی قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام به وضعیت ابتلا شاغلین اشاره کرد و گفت: ۷۱۴ نفر در بخش بهداشت، یک هزار و ۳۵۷ نفر در بخش درمان، پنج هزار و ۷۴۸ نفر در ادارات، بانک ها و شرکت ها به کرونا مبتلا شده اند.

وی در خصوص توزیع بعضی اقلام که سبب تجمع می شود، گفت: با وجود خدماتی که توسط برخی از دستگاه ها صورت می گیرد اما اداره صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و منابع طبیعی با توزیع اقلامی مانند روغن و نهال سبب شکستن پروتکل های بهداشتی شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست بر کنترل توزیع میوه شب عید تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از تجمع مردم در اقلامی مانند میوه شب عید، برنج، روغن و شکر باید کارگروهی متناظر با این موضوع تشکیل و تدابیر لازم برای برنامه ریزی در این خصوص اندیشیده شود.

جمیل صادقی فر در خصوص رعایت پروتکل ها در بانک ها نیز اظهار داشت: همه بانک ها مکلفند بنر اطلاع رسانی که توسط دانشگاه علوم پزشکی طراحی شده را نصب و برای جلوگیری از تجمع در یک شعبه در صورت امکان تعداد شعبات را افزایش دهند.

وی افزود: برای کنترل پایانه ها و ترمینال و اتوبوس ها اداره حمل و نقل جاده ای ورود کنند همچنین برای کنترل بازارچه مرزی نیز سپاه و هلال احمر نیروهای کمکی خود را در اختیار قرار دهند.

صادقی فر در خصوص طرح شهید سلیمانی نیز یادآور شد: هدف این طرح کاهش ۴۰ درصدی فوتی ناشی از کرونا بود که با اجرای آن ۷۸ درصد کاهش داشتیم.

وی ادامه داد: هدف طرح کاهش ۵۰ درصدی بستری ها بود که اجرای طرح سبب کاهش ۷۲ درصدی شد، همچنین هدف طرح پوشش ۹۰ درصد بود اما ۹۴ درصد تحت پوشش قرار گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص تزریق واکسن کرونا نیز گفت: ۱۵۰ دوز تاکنون در اختیار کادر درمان و ۱۷۰ دوز نیز به بنیاد شهید و ایثارگران قرار گرفت و امروز نیز مرحله دوم تزریق واکسن آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha