۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۰۵
کد خبر: 84255519
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ماه فرهنگی ژاپن آنلاین شد

۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۰۵
کد خبر: 84255519
ماه فرهنگی ژاپن آنلاین شد

تهران- ایرنا- ماه فرهنگی ژاپن با نمایش «میازاکی» و «اوریگامی» در ایران آنلاین برگزار می‌شود.

سفارت ژاپن  هرساله  اقدام به معرفی فرهنگ و آیین‌ها و رویدادهای ژاپن در ایران در طول یک ماه می کند؛ اما امسال  با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا، مرکز اطلاع رسانی و فرهنگی سفارت ژاپن در ایران از تاریخ ۱۰ اسفند ماه سال جاری  تا ۱۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ شمسی، ماه فرهنگی ژاپن را به صورت آنلاین با عنوان ایمنی، فاصله فیزیکی، همبستگی فرهنگی در وبسایت سفارت ژاپن برگزار می‌کند.

در این رویداد آنلاین با همکاری افراد ایرانی و یک خانم ژاپنی مقیم ایران به منظور معرفی فرهنگ ژاپن، ویدئوهایی شامل آموزش غذای ژاپنی، هنرهای رزمی ژاپنی و برنامه های مستند  «ان اچ کی»  را به نمایش خواهیم گذاشت. همچنین به عنوان بخشی از این رویداد مسابقه ویدئو کلیپ کوتاه ژاپن را با موضوع «چیزهایی در ایران که حس ژاپن را به من می دهند» را  برگزار می شود.
 
سفارت ژاپن در این راستا اعلام کرده: خوشحال می شویم که با حضور گرم خود در این رویداد آنلاین شرکت  کرده و از برنامه های ما دیدن کنید، همچنین خوشحال می شویم که بعد از مشاهده برنامه ها با پاسخ به پرسشنامه آنلاین با ما همکاری کنید. نظرات شما برای رویدادهای آتی مرکز اطلاع رسانی و فرهنگی سفارت ژاپن لحاظ  می شود.
در توضیحات بیشتر، این ماه فرهنگی سایت سفارت ژاپن در ایران در مورد ویدئوی معرفی هنرهای رزمی آمده است در ژاپن ورزش های رزمی مختلفی وجود دارد که در ایران و سایر نقاط جهان نیز انجام می شود.  

در این ویدئوها برای ایرانیان که تا به حال با ورزش های رزمی ژاپن آشنایی نداشته اند نیز به روشی قابل درک توضیحاتی داده شده است. در این ویدئوها با دیدن توضیحات اساتید ایرانی که به فنون رزمی ژاپن تسلط دارند نه تنها الگوها و حرکات آنها بلکه با ارزشهای معنوی که هنرهای رزمی ژاپن بر آنها تأکید می کند نیز آشنا می شوند.
 نام اساتید این دوره سید داود محمدی (مربی کاراته)، سلیمان مهدیزاده (مربی کندو و ایی آی دو) و نحوه دسترسی به ویدئو از طریق لینک (آپارات (کاراته،  کندو و ایی آی دو)  و یوتیوب(کاراته، کندو و ایی آی دو)   است.  
در خصوص ویدئوی آموزش غذای ژاپنی،  غذای ژاپنی در سال ۲۰۱۳ به عنوان میراث ناملموس فرهنگی یونسکو به ثبت رسید و در سال های اخیر مردم دنیا را مجذوب خود کرده است.

غذاهای ژاپنی از چند سال گذشته در ایران نیز بسیار محبوب است چراکه بیش از ۱۰ رستوران با منوی ژاپنی فقط در تهران وجود دارد. سفارت ژاپن فیلمی را برای معرفی طرز تهیه تمپورا توسط آقای آریما، آشپز اقامتگاه سفیر منتشر کرد و این بار با همکاری یکی از خانم های ژاپنی که در ایران زندگی می کنند و یکی از رستوران های ژاپنی غذاهایی را آموزش می دهد که شما به راحتی می توانید در منزل درست  کنید. اگر فیلم را تماشا و غذا را در منزل درست کردید لطفا عکس ها و فیلم های خود را با هشتگ "#japaniniran" در اینستاگرام قرار دهید.
 نام آموزش دهندگان این دوره  خانم ماتسوئو ریتسوکو (کارمند محلی سابق سفارت ژاپن در ایران) و  رستوران ژاپنی کنزو  است و  نحوه دسترسی به ویدئو: از طریق لینک آپارات (خانم ماتسوئو ریتسوکو، رستوران ژاپنی کنزو)  و یوتیوب(خانم ماتسوئو ریتسوکو، رستوران ژاپنی کنزو) دیدن کنید.
یکی دیگر از برنامه هی سفارت ویدئو آموزش درست کردن ماسک با اوریگامی است؛   تاکنون سفارت ژاپن با همکاری مشترک انجمن اوریگامی روشنا کارگاه های آموزشی اوریگامی (در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی)   برگزار کرده است و این همکاری ها با انجمن روشنا همچنان ادامه دارد. امسال حتی با ماندن در خانه می توانید از کارگاه آموزشی اوریگامی لذت ببرید زیرا که ما با همکاری انجمن روشنا فیلمی با توضیحات نحوه درست کردن  ماسک اوریگامی،  هواپیما و صندوق کاغذی را برای شما آماده کرده است. حتماً این فیلم را تماشا و در منزل امتحان کنید.   سرکار خانم زهره بحرالعلومی، رئیس انجمن اوریگامی روشنا است.
 نحوه دسترسی به ویدئو: از طریق لینک (آپارات  ماسک اوریگامی، هواپیما و  صندوق کاغذی)  و یوتیوب ماسک اوریگامی، هواپیما و  صندوق کاغذی دیدن کنید.
نمایش آنلاین برنامه های شبکه جهانی ان اچ کی ژاپن است، در این برنامه  ۲۴ مستند شبکه جهانی ان اچ کی ژاپن به صورت آنلاین نمایش داده می شود که در آنها می توانید با فرهنگ، علوم و فناوری ژاپن، جاذبه های گردشگری و غیره آشنا شوید. برای دسترسی بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

همچنین برای جزئیات بیشتر در خصوص مسابقه ویدئو کلیپ کوتاه ژاپن به لینک مراجعه کنید.


 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha