۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۹:۰۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84255949
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: تقویت عقلانیت کمک به تحقق جامعه مهدوی است

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: برای تحقق جامعه مهدوی باید زمینه ظهور و شرایط آن را فراهم کنیم که یکی از مهم ترین این اقدامات کمک به تقویت عقلانیت بشر است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین "حبیب الله شعبانی موثقی" عصر یکشنبه در جمع اعضا بنیاد مهدویت همدان، با بیان اینکه یکی از شرایط ظهور حضرت حجت(عج) مسئله کامل شدن عقل بشر است، اظهار داشت: هرچه عقل بشر تکمیل‌تر شود درک آن از نیاز به حجت خدا بیشتر می‌شود و بهتر درک می کند که بدون حجت خدا آن سعادت و عدالت واقعی اتفاق نخواهد افتاد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه اگر ظهور با کامل شدن عقل بشر رخ می دهد پس باید تمام تلاشمان را برای تقویت عقلانیت در جامعه به کار بگیریم، عنوان کرد: امروز دنیا با فرهنگ ابتذالی که وجود دارد در حال حرکت در مسیر خلاف عقلانیت است و به جای تقویت عقلانیت، به تقویت غریزه بشر کمک می کند.

حجت الاسلام شعبانی موثقی با گلایه از اینکه در عرصه فرهنگی در بسیاری از موارد منفعل عمل شده است، گفت: در عرصه فرهنگی باید یک حالت کنشگری پیدا کنیم و این مهم با برگزاری جلسات و استفاده از نظرات کارشناسان محقق می شود.

به گفته وی، نسل جوان ما باید با فرهنگ مهدوی و حضرت حجت(عج) آشنا شود و این وظیفه ماست که چگونگی ارتباط گیری با کودکان و نوجوانان را تبیین کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به نزدیک شدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: در این ایام باید در برگزاری جشن‌های شعبان به سمت مردمی شدن حرکت کنیم و از ظرفیت های مردمی و محلات بهترین استفاده را ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با تقدیر از اقدامات انجام شده در همدان، تاکید کرد: باید در برگزاری جشن‌ها ظهور و بروز بیشتری داشته باشیم و لازمه آن نیز حضور همه مسئولان و مردم در این عرصه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha