۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۱۳
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 84257050
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: عزم مسئولان برای ثبت جهانی هگمتانه جدی است

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: ثبت جهانی تپه هگمتانه اقدام ارزشمندی است که عزم همه مسئولان برای برداشتن موانع ثبت جدی است.

به گزارش ایرنا؛ سید سعید شاهرخی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح طرحهای میراث فرهنگی همدان در جمع خبرنگاران افزود: سرانجام رساندن تپه هگمتانه مهمترین طرح شاخص استان همدان در بخش میراث فرهنگی است که در سند راهبردی توسعه استان به آنها تاکید شده است.

 وی اضافه کرد: این استان با داشتن حدود هزار و ۹۰۰ اثر گردشگری که یک هزار و ۶۰ مورد آن ثبت ملی شده است، ظرفیت های بسیاری برای توسعه دارد.

شاهرخی نامگذاری استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران را برندی برای همدان دانست و گفت: تپه هگمتانه همدان با در برگیری شهری زیرزمینی در دل خود، قدمت سه هزار ساله خود را به رخ جهانیان می کشد.

۴۸ مرکز مثبت زندگی در همدان راه اندازی شد 

استاندار همدان همچنین با اشاره به طرح های قابل افتتاح در کشور گفت: ۲ هزار و ۴۰۰  مرکز در کشور با عنوان مرکز مثبت زندگی راه اندازی شد که سهمیه استان همدان  ۴۸ مرکز است که خدمات به صورت الکترونیکی و غیر حضوری ارائه می دهد.

شاهرخی اظهار داشت: این مراکز با ارائه ۲۲ خدمت رایگان به مددجویان زیر پوشش بهزیستی، فعالیت خود را در شهرهای تابعه استان همدان آغاز کردند.

بهره برداری از هفت پروژه میراث فرهنگی استان همدان روز دوشنبه طی آیینی با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با دستور رییس جمهوری در یک ارتباط زنده تصویری در موزه مخزن تپه هگمتانه آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha