۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۴۹
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 84257002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر میراث فرهنگی: منظر تاریخی هگمتانه برای ثبت‌جهانی رقیب ندارد

همدان- ایرنا- معاون میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه پرونده ثبت جهانی هگمتانه به یونسکو ارسال می شود گفت: منظر تاریخی از هگمتانه تا همدان برای ثبت جهانی رقیب ندارد.

محمد حسین طالبیان روز دوشنبه در حاشیه افتتاح طرحهای میراث فرهنگی همدان در جمع خبرنگاران افزود: منظر تاریخی از هگمتانه تا همدان آثار دوران باستان تا معاصر را در برمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه اصل کار هگمتانه انجام شده است و به موازات تکمیل پرونده موانع نیز برداشته خواهد شد ابراز امیدواری کرد: در سال ۱۴۰۰ شاهد ثبت جهانی هگمتانه باشیم.

طالبیان خاطرنشان کرد: یکصد سال گذشته در تپه هکمتانه آثار با ارزشی کشف شده است که نیازمند محل مناسبی برای نگهداری بود و مخزن امن منطقه غرب کشور در این راستا احداث شد.

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه سالانه یک اثر در کشور سهمیه ثبت جهانی دارد گفت: با ثبت منظر تاریخی می توانیم بهترین راهبرد را برای ثبت هگمتانه باستان تا همدان معاصر بکار بگیریم و سیر تحول را در اولین پایتخت مادها که از هگمتانه آغاز شده را به تصویر بکشیم.

طالبیان اضافه کرد: در منظر تاریخی می توانیم بخش زیادی از آثار را در دوران معاصر در نظر گرفته و اولین شهر بی رقیب در ثبت منظر تاریخی را ثبت جهانی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: چهار هزار بنا و آثار تاریخی در کشور مرمت شده است و برخی احیا و در حال بهره برداری است و برخی نیز به زودی بهره برداری می شود.

بهره برداری از هفت پروژه میراث فرهنگی استان همدان روز دوشنبه طی آیینی با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با دستور رییس جمهوری در یک ارتباط زنده تصویری در موزه مخزن تپه هگمتانه آغاز شد.

یین بهره‌برداری از ۲۷۲۱ طرح وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ارزش ۱۵ هزار و ۸۰۴ میلیارد تومان امروز(دوشنبه) به صورت سراسری در یک ارتباط زنده تصویری با حضور و دستور رییس‌جمهوری آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha