قالیباف: شیخ‌الاسلام شناخت دقیق از نظام سلطه و رژیم صهیونیستی داشت

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مرحوم حسین شیخ‌الاسلام شناخت دقیق و عالمانه‌ای از نظام سلطه و غده سرطانی رژیم صهیونیستی داشت.

به گزارش ایرنا، محمد باقر قالیباف روز سه شنبه در مراسم یادبود و بزرگداشت مرحوم حسین شیخ‌الاسلام در فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی تهران، افزود: نخستین سالگرد شیخ الاسلام را گرامی می‌داریم برادر عزیزمان به دلیل حضور موثر فکری و عملی و مسئولیت‌های اجرایی مختلف از ابتدای پیروزی جمهوری اسلامی ایران تا پیوستن به جوار غفران رحمت الهی گنجینه‌ای ارزشمند از حافظه تاریخی و دیپلماسی از سال‌های ابتدایی و دوران جنگ تحمیلی و سال‌های رشد و بالندگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌رود و از سال‌های ابتدایی رشد و مشارکت هیچ گاه از سنگر مبارزه با نگاه متفکرانه و شجاعانه فاصله نگرفت و خارج نشد.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شناخت دقیق و عالمانه‌ای از نظام سلطه و غده سرطانی رژیم صهیونیستی داشت. دشمنی آمریکا و صهیونیزم علیه ایران را آرمان مقدس فکری و اعتقادی خود می‌دانست و در هر منصب و مقامی که بود در دفاع از انقلاب اسلامی و خدمت به آرمان‌های انقلاب ایستادگی می‌کرد و هرگز کوتاهی نکرد.

قالیباف خاطر نشان کرد: او به اندیشه‌های مدیریتی انقلابی، خط امامی و  ولایی عمل می‌کرد و به سرزنش دیگران وقعی نمی‌نهاد همواره گوش و نگاهش به سمت رهبر معظم انقلاب اسلامی بود. در حوزه دیپلماسی انقلابی می‌توان به حق او را از موثرترین معماران دیپلماسی انقلابی و جهادی در تراز انقلاب اسلامی معرفی کرد.

وی تاکید کرد: مقاومت در مرحوم شیخ الاسلامی جوهره اعتقادی داشت اما چه بسا همکاری مستقیم به عنوان معاون سیاسی امور خارجه با شهید رجایی در دوران نخست وزیری و سرپرستی همزمان وزارت امور خارجه تفکر سلوک و عمل جهادی را در او عمق بخشید و غنای بیشتری داد.

قالیباف تصریح کرد: حضور او در مجلس هفتم به عنوان نماینده مردم شهر تهران الگویی از نمایندگی متواضعانه و مسئولانه را به نمایش گذاشت.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تجربه سیاسی دیپلماتیک و پارلمانی و بین المللی خود را مخلصانه در کسوت مشاور رییس مجلس شورای اسلامی، مدیرکل بین الملل و دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین به خدمت در آورد.

قالیباف گفت: او حیات فکری و نقش آفرینی خود در سیاست خارجی و بین المللی را با شجره طیبه مقاومت اسلامی گره زد و هیچ گاه از دفاع از آرمان مقاومت و آزادی قدس شریف فاصله نگرفت.

وی افزود: تلاش متعهدانه و دلسوزانه مرحوم شیخ الاسلام برای تقویت برای تقویت مقاومت اسلامی در لبنان به ویژه حزب الله یکی از صفحات ذرین خدمت او به جبهه مقاومت اسلامی است.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آرمان فلسطین و مقابله با دشمن صهیونیستی در اندیشه او جایگاه ویژه‌ای داشت، جایگاهی عمیق و خدشه ناپذیر بود. حمایت و تقویت مقاومت ضدصهیونیستی شاخصه حرکت او در آوردگاه سیاست خارجی و روابط بین الملل بود.

قالیباف خاطر نشان کرد: نقش ویژه او در فراکسیون حامیان قدس و فلسطین در مجلس شورای اسلامی و قریب به هفت سال دبیرکلی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در زمره خدمات برجسته او به فلسطین و جبهه مقاومت به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: برادر شیخ الاسلام به عنوان معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب ضمن تلاش معتقادنه و مخلصانه در جهت تقریب ابناء امت اسلامی قدس را از شاخصه‌های مهم حرکت در مسیر تقریب و وحدت امت اسلامی قرار داد. علاوه بر مسئولیت‌های رسمی، مشاوری مجرب در بسیاری از مراکز فکری و اندیشه ورزی کشور بود و تحلیل‌ها و آراء برآمده از تجربه علم و اعتقاد او در نشست‌ها و شاخص‌ها اثرگذار بود.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با شناخت درست از هدف و مقصد فعالیت‌های سیاسی داخلی و خارجی خود در هر منصبی به عنوان سربازی فداکار در خدمت امام و انقلاب و رهبری عمل کرد و این مشی را تا واپسین روزهای حیات خود ترک نکرد.

قالیباف ادامه داد: او زبانی گویا و زبانی رسا برای انقلاب اسلامی در هر اجتماع و نشست و فرصتی بود اکنون یک سال است که آن انسان نجیب و پاک طینت و مجاهد خدوم متواضع و محب اهل بیت از میان ما رفته است اما تفکر مقاومت و جهادی را در بدنه دستگاه دیپلماسی و مراکز اندیشه ورزی حوزه مقاومت کشور از خود به یادگار گذاشته است.

وی گفت: اما نام و یاد او به دلیل پاکی، اخلاص و نورانیت اندیشه باقی خواهد ماند و او را در صحیفه طیبه نظام جمهوری اسلامی ماندگار خواهد کرد. نامش ماندگار و با ارواح مطهر امام و شهدا ماندگار خواهد ماند.

حسین شیخ الاسلام معاون سابق اموربین الملل دانشگاه آزاد اسلامی و از دیپلمات‌های با سابقه کشور شامگاه پانزدهم اسفند ۹۸ بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا در ۶۷ سالگی درگذشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha