استاندار خراسان رضوی: ساماندهی حاشیه شهر مشهد سرعت بیشتری می‌گیرد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان ‌رضوی گفت: با هماهنگی و تعامل شهرداری، شورای شهر و دستگاه های اجرایی و استفاده از ظرفیت‌های ملی، ساماندهی حاشیه شهر مشهد سرعت بیشتری می‌گیرد.

محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در مراسم افتتاح تقاطع غیر همسطح نخودک (ابوطالب) در مشهد افزود: با وجود تعامل و هماهنگی خوب در مشهد سعی شد توجه مسوولان ملی را به عقب ماندگی‌های موجود در مناطق حاشیه شهر جلب کنیم و  شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر شاهد افتتاح پروژه های متعدد مدیریت شهری بودیم و به رغم وجود رکود در سایر شهرها، در افتتاحیه‌های ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری، پروژه‌های شهرداری مشهد نیز وجود دارد که این بیانگر تلاش مدیریت شهری برای توسعه شهر است.

استاندار خراسان رضوی گفت: مدیریت شهری مشهد تمرکز بسیار در خدمت رسانی به مناطق کمتر برخوردار و حاشیه شهر داشته است و احداث این تقاطع نیز از درخواست‌های مردم بوده که در حداقل زمان از سوی شهرداری مشهد انجام شده‌ است.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: شورای پنجم شهر مشهد به عنوان منتخبین مردم، از همان ابتدا با شهروندان مشهدی عهد کرد که در حد وسع و بضاعت و توان خود، مدافع حقوق مردم باشد و به تعهدات خود نسبت به آنها عمل کند.
محمد رضا حیدری افزود: امروز با حمایت‌های شورای شهر و تلاش بی‌وقفه شهرداری مشهد، یکی دیگر از عهدهایی که با مردم بستیم، تحقق یافته است، احداث تقاطع غیرهمسطح نخودک یکی از خواسته‌های به حق ساکنان این محدوده بود که در جلسه کمیته نظارتی و همچنین نشست با اعضای شورای شهر در مسجد محله مطرح شد.
وی ادامه داد: ساکنان محدوده خیابان چراغچی ۱۳ و دیگر خیابان‌های اطراف، بیش از ۱۵ سال در بدترین شرایط و بدون بهره‌مندی از زیرساخت‌های شهری زندگی کرده‌اند، با توجه به این مشکلات این خواست مردمی جزو محورهای اساسی فعالیت مدیریت شهری قرار گرفت و امروز شاهد به ثمر نشستن آن هستیم.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تحولی که در ارزش اقتصاد زمین با اقدامات شهرداری، برای مالکان این محدوده اتفاق افتاده، گوارای وجودشان باشد چرا که سال‌ها با کمترین امکانات در این نواحی زندگی کرده‌اند، این سیاست و رویکرد در سایر مناطق کم‌برخوردار نیز برای توانمندسازی اقتصادی ساکنان ضروری است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: احداث این تقاطع درخواست مردم بود و به علت طولانی بودن مسیر دسترسی به مرکز شهر و ترافیک سنگین، تصادفات جرحی و فوتی بسیار در این محل اتفاق می‌افتاد.
خلیل الله کاظمی افزود: یکی از اولویت‌های پروژه‌های عمرانی اتصال حاشیه شهر به متن است، بر همین اساس پل‌ها و تقاطع‌های غیر همسطح مانند دوربرگردان غیر همسطح ابوطالب، تقاطع غیر همسطح نخودک و مصلی در دستور کار قرارگرفت و اجرا شد.
وی ادامه داد: تقاطع غیرهمسطح نخودک به طول ۴۷۰ متر با احتساب رمپ‌ها، با مجموع هزینه بیش از هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال احداث شده است.
این پل شامل هشت دهانه ۲۳ متری و ۷۲ عدد تیر پیش ساخته بتنی و عرض مسیر روی پل شامل دو خط عبور و یک خط توقف اضطراری و دو مسیر کندرو در ضلع شمالی و جنوبی به طول هزار و ۲۰۰ متر احداث شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha