حل مسائل راهبردی کشور از مصادیق ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان نوع ۳ است

تهران- ایرنا- رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ایجاد شرکت‌های دانش بنیان نوع ۳ گفت: از مصادیق ایجاد این شرکت‌ها توجه به مسایل راهبردی کشور است.

به گزارش ایرنا، محمدصادق خیاطیان روز چهارشنبه در رویداد آنلاین ارائه نیازهای فناورانه سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: برگزاری رویدادهای فناورانه در صندوق نوآوری و شکوفایی دستاوردهای خوبی در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان داشته است.

وی بیان کرد: اعتماد کشور به شرکت‌های دانش بنیان موجب شده است که این شرکت‌ها در سال‌های اخیر در جایگاه قابل قبولی قرار گیرند. این امر به گونه‌ای است که از عالی‌ترین مقام کشور تا سران سه قوه و مدیران و مسوولان اذعان دارند که این شرکت‌ها می‌توانند باری از دوش کشور بردارند و تلاش می‌کنند تا موانع را از پیش روی این شرکت‌ها بردارند که این امر اتفاق مهمی است.

خیاطیان ادامه داد: با توجه به گذشت یک دهه از اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در کشور، در این مدت اتفاقات خوبی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور رخ داد و به برکت فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان خدمات با کیفیت بالا عرضه شد. این شرکت ها توانستند برخی از مشکلات کشور را با توجه به اینکه در تحریم هستیم، مرتفع کنند.

وی افزود: بر اساس ضرورت داشتن رویکرد خاص به برخی از حوزه‌های فناوری در کشور شرکت‌های دانش بنیان نوع سه ایجاد شد که از مصادیق آن توجه به مسایل راهبردی کشور است.

رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در راستای اجرای قانون حمایت از موسسات و شرکت دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات و به منظور استفاده از ظرفیت شرکت‌ها و موسسات دارای توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه، شرکت های نوع سه در مناطق کمتر برخوردار، پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری،  شرکت‌های نقش آفرین در حل مسایل راهبردی و اساسی کشور و همچنین توجه ویژه به شرکت‌های فعال در حوزه صنایع فرهنگی، خلاق، علوم انسانی و اجتماعی، ایجاد شده اند.

خیاطیان گفت: در کشور با مسایل و چالش‌هایی مواجه هستیم که دانش بنیان‌ها می‌توانند در این حوزه‌ها وارد شوند و پاسخ‌های فناورانه به این چالش‌ها دهند.

وی با اشاره به راه اندازی پردیس نوآوری حقوقی  قضایی در شهریور ماه سال جاری افزود: در برپایی این مرکز دو رویکرد وجود داشت. یکی از آنها "نفوذ فناور در قوه قضائیه و کمک شرکت‌های دانش بنیان در رفع نیازمندی‌های قضایی" است. در برگزاری چنین رویدادهای فناورانه سعی می‌شود نیازهای این قوه شناسایی و با استفاده از ابزارهای شرکت‌های دانش بنیان این نیازمندی‌ها رفع شود.

خیاطیان رویکرد دوم را شبکه سازی و حمایت از رشد نوآوران حوزه قضایی بیان کرد و گفت:‌ این آمادگی در معاونت علمی وجود دارد که نوآوران این عرصه در مرکز نوآوری حقوقی و قضایی مستقر شوند و مورد حمایت قرار گیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha