ارتقای صنعت بدون حمایت‌های مالی بخش خصوصی ممکن نیست

سنندج‌ - ایرنا - رییس کمیسیون صنعت و معدن مجلس مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود منابع مالی برای ارتقای صنعت پذیرفتنی نیست چرا که اگر امور را به مردم و بخش خصوصی بسپاریم به دریای منابع وصل می‌شویم.

به گزارش ایرنا عزت‌الله اکبری تالارپشتی روز چهارشنبه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رییس مجلس شورای اسلامی از طرح‌های عمرانی و شهرستان‌های استان کردستان اظهار داشت: منطقه ویژه بانه ایجاد شد اما هزینه‌های بالا برای خرید زمین در آن تعیین شده است درحالیکه باید مشوق‌های برای جذب سرمایه‌گذار ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه موانع زیادی بر سر راه صادرات تولیدکنندگان وجود دارد یادآور شد: اگر جهش تولید در کشور اتفاق بیافتد این تولیدات باوجود چنین مشکلاتی در صادرات، در کجا به فروش برسد.

رییس کمیسیون صنعت و معدن مجلس مجلس شورای اسلامی افزود: استان کردستان ظرفیت بالایی در حوزه صنعت دارد که شرایط کنونی آن قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه استعداد و غیرت بالایی در استان برای تولید، صادرات و واردات وجود دارد اضافه کرد: به عنوان یک راه حل می‌توان کارهایی را از واحدهای تولیدی بزرگ گرفته و در منازل به تولید پرداخت.

رییس کمیسیون صنعت و معدن مجلس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ناهماهنگی‌هایی در استان وجود دارد که حاضریم برای حل آن مشکلاتی که امکان رفع آن در استان وجود ندارد کمک کنیم.

اکبری تالارپشتی یادآور شد: پیام سفرهای رییس مجلس شورای اسلامی اهمیت توسعه متوازن است و اولویتی که در این سفرها به مناطق محروم داده می‌شود از این جهت است.

در سفر ۲ روزه رییس مجلس شورای اسلامی به برخی از شهرهای کردستان همچون سقز، مریوان، بیجار، قروه و سنندج رفت و ضمن بازدید از این شهرستان‌ها در جریان آخرین وضعیت پروژه‌های این استان قرار گرفت و همچنین قرار است دیداری با فعالان فرهنگی و اجتماعی کردستان داشته باشد.

مردم این استان در مجلس شورای اسلامی دارای ۶ نماینده در پنج حوزه انتخابیه هستند که این حوزه ها شامل سنندج ، کامیاران و دیواندره با ۲ نماینده، مریوان و سروآباد با یک نماینده، سقز و بانه با یک نماینده، قروه و دهگلان با یک نماینده و بیجار با یک نماینده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha