هوای چهار شهر استان کرمانشاه در وضعیت ناسالم قرار دارد

قصرشیرین- ایرنا- معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هوای شهر کرمانشاه و سه شهرستان غربی قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب اکنون برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم قرار دارد.

«آذر ولی‌زاده» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار افزود: شاخص کیفی هوا بر اساس استخراج داده‌ها از ایستگاه سنجش کیفی هوا در شهرستان قصرشیرین در ۲۴ ساعت گذشته از ۹ صبح روز گذشته پنجشنبه تا ۹ صبح امروز جمعه ۱۱۳میکروگرم بر مترمکعب است که بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است و این وضعیت در شهرستان‌های سرپل ذهاب و گیلانغرب هم حاکم است.

وی اظهار داشت: شاخص لحظه‌ای هوا نیز در شهر کرمانشاه از ساعت ۳ بامداد تا ۹ صبح امروز جمعه نیز عدد ۱۲۲ میکروگرم بر متر مکعب ثبت شده که نشان دهنده وضعیت ناسالم هوا برای گروه‌های حساس است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: این وضعیت برای بیماران قلبی، ریوی، کودکان و مادران باردار مناسب نیست و باید از منزل خارج نشوند.

ولی‌زاده اظهار داشت: اگر چه بارندگی داریم اما ورود ریزگردها از مناطق غربی استان نیز ادامه دارد و امیدواریم که با ادامه بارش‌ها طی ساعات آینده شاهد کاهش غلظت آلودگی هوا باشیم.

شاخص استاندارد هوای سالم بین ۵۰ تا ۱۰۰ است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین نیز گفت: از ابتدای سال زراعی جاری (مهرماه) تاکنون در این شهرستان ۱۴۷ میلی‌متر باران باریده است.

نجفی ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان ۲۱ روز درگیر گرد و خاک بود که روزهای غبارآلود در فروردین یک روز، اردیبهشت هفت روز، خرداد ۶ روز، تیر یک روز، شهریور یک روز، آبان ۲ روز، آذرماه یک روز و بهمن ۲ روز  بوده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha