۲۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۰۵
کد خبرنگار: 1254
کد خبر: 84261077
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه لواسان: افراد توانمند و با تقوا مکلفند نامزد انتخابات شوند

تهران- ایرنا- امام جمعه لواسانات با اشاره به آغاز ثبت‌نام از نامزدهای شوراهای شهر و روستا، تاکید کرد: افراد توانمند که اهل زدوبند نیستند و مراقب هستند که جیب و شکم‌شان از حرام پر نشود، مکلفند نامزد شوند.

حجت الاسلام سید سعید لواسانی در  خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه لواسانات افزود: مراکز اجرایی و نظارتی هم باید کار خودشان را درست و با دقت انجام بدهند که البته در این راه ما گله‌هایی به‌ویژه در حوزۀ نظارت انتخابات شهر و روستا داریم.

وی اظهار داشت: همه ما ناظر هستیم که انتخابات درست و پرشور انجام شود، و بهترین افراد برای خدمتگزاری در چهار سال آینده انتخاب شوند.

امام جمعه لواسان با اشاره به مساله تخلف شهرک ویلایی کلاک بیان داشت: نباید با فساد مماشات شود، و باید با آن به جد مبارزه کرد؛ نباید در کشور ما امثال باستی و کلاک به وجود آید.

وی تصریح کرد: نباید به افراد سودجو و منفعت‌طلب میدان بدهیم، ‌ آنان که حاضر به هر فساد و تخلفی هستند و هرکس را هم که بتوانند با پول می‌خرند و دستگاه تطمیع و تهدید و تحمیق آن‌ها هم به‌کار است، اقتصاد، فرهنگ، شهرها و روستا و منابع زیستی و طبیعی ما را تخریب می‌کنند.

لواسانی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم نقل شده است که ما حق نداریم مأیوس باشیم، اگر ما از تخریب سریع و قاطع بخشی‌ از ویلاها در کلاک حمایت می‌کنیم و آن را مصداق مبارزه عملی با فساد می‌دانیم، به همین دلیل است تا بی‌اهتمامی‌های گذشته که رفاقت‌های شیطانی به‌وجود آورده بود، تبدیل به اهتمام و تلاش عالمانه و عاقلانه مبتنی بر شرع و قانون شود.

وی تاکید کرد: تخریب کلاک، نماد است، کلاک یک تخلف به وسعت ۱۲۰ هکتار بود و متأسفانه مفسدان، برخی از مسئولان قضایی سابق را همراه خود کرده بودند و یکی از بزرگ‌ترین فسادهای پس از انقلاب را در حوزه زمین‌خواری و تصرف نابجا زمین‌ به وجود آورده بودند.

امام جمعه لواسان افزود: کلاک دقیقاً نماد بی‌عملی، بدعملی مسئولان کشور و بی‌توجهی‌ما و فساد کارچاق‌کن‌ها و عوامل آن‌ها است. و آن چوب خدا بود که گمان خیالی ما چون تازیانه بر گرده ما فرود آمد. خصوصی‌سازی‌ها، ذلتی که در پسِ نگاه سازش‌کارانۀ برخی در مساله مذاکره پیشین و برجام، که متهسفانه هنوز هم بر طبل آن می‌کوبند، بر ملت ما مستولی شد که گرفتاری‌های مالی و اقتصادی و معیشت صدای همه را درآورده است، همگی نشان از تازیانه الهی دارد که بی‌عملی و گمان‌های خیالی ما بر سرمان به‌وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: به این دلیل است که ما معتقدیم که تخریب کلاک و از بین‌بردن این نماد بزرگ فساد، ضرورت انقلابی و اسلامی است؛ چنان‌چه نباید نسبت به باستی و زمین‌خواری‌های در روستاها و حریم‌ روستاها و منابع طبیعی بی‌تفاوت و بی‌عمل بود.

لواسانی اظهار داشت: اگر ما برای خدا عمل کنیم، خدای تعالی هم بر ما آسان می‌گیرد و مسیر را باز می‌کند و هم پیشرفت و وسعت روزی و هم برکت و هم عدالت و هم قدرت و اقتدار و هم پشتوانۀ مردمی را به ما برمی‌گردد، به شرطی که مسئولان ما؛ نگاه ارباب‌ رعیتی و بی‌عملی و گمان‌های خیالی و محافظه‌کاری را که ذبح‌گاه انقلاب هستند، کنار بگذارند و مردم هم به مسئولیت خود در تحقق اهداف اسلامی بدرستی عمل کنند و نگویند که به ما ربطی ندارد و ما نمی‌توانیم، کاری از پیش ببریم و به زندگی خودمان برسیم. به من چه و به تو چه نداریم! همۀ ما مسئول هستیم.

وی گفت: همگی ما موجودیت اجتماعی مومنانه داریم که در سایا ایمان و پشت سر ولی خدا باید برای تحقق اهداف الهی بر روی زمین حرکت و تلاش کنیم و ناامیدی، خستگی، تنبلی، بی‌عملی، انفعال، محافظه‌کاری، گمان‌های خیالی، مصلحت‌اندیشی‌ها خیالی هم معنی ندارد.

لواسانات یکی از بخش‌های شهرستان شمیرانات در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha