شهردار تهران: حفظ و صیانت از خیابان ولیعصر اولویت مدیریت شهری است

تهران-ایرنا- شهردار تهران، خیابان ولیعصر(عج) را یکی از خیابان‌های نادر در جهان دانست و گفت: حفظ و صیانت از این خیابان اولویت مدیریت شهری است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران،  پیروز حناچی امروز در آیین بهره‌برداری از فاز چهارم پروژه احیاء و ساماندهی درختان چنار خیابان ولیعصر(عج) ضمن مهم و با ارزش شمردن این خیابان بیان کرد: خیابان ولیعصر (عج) یکی از زیبایی‌های شهر تهران بشمار می‌رود.

وی گفت: همانطور که دوستانی در گذشته برای خلق این اثر تلاش کردند، مدیریت شهری فعلی نیز تلاش خواهد کرد تا به هر جهت این خیابان حفظ و نگهداری شود.

حناچی با اشاره به ثبت ملی خیابان ولیعصر(عج) افزود: به زودی این خیابان ثبت جهانی هم خواهد شد.

شهردار تهران بیان کرد: خیابان ولیعصر(عج) یکی از خیابان‌های نادر در جهان است و شهرداری تهران به مناسبت هفته منابع طبیعی و به رسم سال‌های گذشته، درختان از بین رفته این خیابان را احیا می‌کند.

حناچی با تاکید بر اینکه خیابان ولیعصر(عج) خصیصه‌های خیابان کامل را دارد، اظهارداشت: این خیابان به جهت حفظ خاطرات و کاربری‌های متنوع خصیصه اجرای ضوابط خیابان کامل را دارد، این اقدام جزو برنامه‌های مدیریت شهری است.

کاشت ۳۵۶۰ اصله درخت چنار کهنسال در خیابان ولیعصر(عج)

‫مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران نیز در این مراسم با اشاره به طرح احیای درختان خیابان ولیعصر (عج) اظهارداشت: طی سال‌های گذشته تعدادی از درختان این خیابان به علت ساخت و سازها، خیابان‌سازی و ... تخریب شده بود که از شهریور ۱۳۹۶ طرح ساماندهی درختان ولیعصر در دستور کار سازمان قرار گرفت.

علی محمد مختاری گفت: خیابان ولیعصر(عج) در خاورمیانه نمونه است و باید نسبت به ساماندهی و حفظ آن کوشید.

وی با اشاره به استقرار بسیاری از مراکز و نهادها در خیابان ولیعصر (عج) افزود: از شهریور ۱۳۹۶ تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ اصله درخت چنار کهنسال با بن ۵۰ و قدمت بالای ۱۰ تا ۱۵ سال از نهالستان‌های اطراف اصفهان و مشهد به وسیله تریلی و به روش روت بال به تهران آورده شده‌اند.

مختاری بیان کرد: این تعداد درخت در چهار فاز در خیابان ولیعصر (عج) کاشته شده‌اند که امسال یکهزار و ۵۰۰ اصله درخت نیز کاشته شده است.

آیین بهره‌برداری از فاز چهارم پروژه احیاء و ساماندهی درختان چنار خیابان ولیعصر (عج) روز جمعه با حضور علی ربیعی سخنگوی دولت، پیروز حناچی شهردار تهران، علی محمد مختاری ‫مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، محمد سالاری و شهربانو امانی اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

۱۵ تا ۲۲ اسفندماه با عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده و نخستین روز این هفته روز درختکاری است. هفته منابع طبیعی امسال با شعار «همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی» در سراسر کشور و استان تهران به دلیل شیوع ویروس کرونا با محدودیت برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha